صدها استرالیایی روز شنبه تظاهراتی را در اعتراض به پهلوگرفتن یک کشتی متعلق به رژیم صهیونیستی در شهر «سیدنی» برپا کردند.

تظاهرات استرالیایی‌ها علیه ورود کشتی صهیونیستی به «سیدنی»

به گزارش قدس انلاین به نقل از خبرگزاری فارس، صدها استرالیایی روز شنبه تظاهراتی را در اعتراض به یک کشتی باری رژیم صهیونیستی برپا و از پهلوگیری آن در بندر «بوتانی» در شهر «سیدنی» جلوگیری کردند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی»، معترضان اعلام کردند که این شرکت بین‌المللی اسلحه به (رژیم) اسرائیل حمل می‌کند.

بر اساس این گزارش، معترضان طرفدار فلسطین پرچم‌های فلسطین را به اهتزاز درآوردند.«جنبش عدالت فلسطین» و «اتحادیه‌های کارگری برای فلسطین» سازمان دهندگان اعتراض،  این تظاهرات را "اولین گام از کارزار علیه خطوط کشتیرانی «زیم» اعلام کردند.

تظاهرات استرالیایی‌ها علیه ورود کشتی صهیونیستی به «سیدنی»

روز جمعه نیز در پی  آتش سوزی در یک رستوران حامی فلسطین، در «ملبورن» درگیری بین معترضان طرفدار فلسطین و رژیم اسرائیل رخ داد. در این درگیری و پلیس برای متفرق کردن مردم از اسپری فلفل استفاده کرد.

 در روزهای گذشته نیز، در ادامه حمایت‌های افکار عمومی جهان از فلسطینیان و محکومیت حملات رژیم صهیونیستی، تظاهرات حمایتی مردم شهر ملبورن ا خبرساز شد. حدود ۲۰ هزار نفر در شهر ملبورن  در حمایت از فلسطین تظاهرات کردند.

«مهرین فاروقی» نخستین سناتور زن مسلمان در پارلمان استرالیا  نیزدر جریان سخنرانی‌اش در مجلس سنای این کشور اعضای حزب کارگر را به دلیل عدم واکنش به جنگ غزه «بزدل» خواند و در حمایت از فلسطین، هم‌حزبی‌هایش را پس از این سخنرانی از مجلس سنا خارج کرد. حزب سبزهای استرالیا در اعتراض به عدم واکنش حزب کارگر در قبال درخواست آتش بس در غزه، مجلس سنا را ترک کردند.

معاون رهبر حزب سبزهای استرالیا، پس از محکوم کردن مواضع حزب کارگر در جریان مناقشات رژیم صهیونیستی و حماس، رهبری خروج نمایندگان حزب سبز را بر عهده گرفت. وی پس از صدور بیانیه اعتراض آمیزش در مجلس سنا به همراه ده‌ها تن از نمایندگان حزب سبز از این مجلس خارج شد.

پایان پیام/.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.