«مریم ابودقه» فعال فلسطینی پس از اخراج از فرانسه به مصر رفت.

فرانسه فعال فلسطینی را اخراج کرد

به گزارش قدس انلاین به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، یک منبع پلیس فرانسه خبر داد که «مریم ابودقه» (Mariam Abu Daqqa) فعال فلسطینی از این کشور اخراج شد.

بر اساس اعلام این رسانه، این رویداد پس از تصویب اخراج توسط شورای دولتی فرانسه روی داده و این فعال فلسطینی به مصر رفته است.

فرانس ۲۴ در این ارتباط گرارش داد: «مریم ابودقه» چهارشنبه شب گذشته پس از آن که شورای دولتی- عالی ترین دادگاه اداری فرانسه- حکم دادگاه بدوی را که حکم اخراج وزارت کشور را به حالت تعلیق درآورده بود، لغو کرد، از سوی پلیس این کشور بازداشت شد.

این رسانه اضافه می کند: وی روادید ۵۰ روزه برای حضور در فرانسه به منظور شرکت در کنفرانس های مربوط به درگیری ها در خاورمیانه (غرب آسیا) داشت؛ اما وزارت کشور فرانسه حضور او را یک خطر قلمداد کرد!

«مریم ابودقه» در تماس تلفنی با خبرگزاری فرانسه در این خصوص گفت: محاکمه‌ ای که علیه من انجام شد، شایسته یک دولت دموکراتیک نیست. این محاکمه علیه انقلاب فلسطین است. این حمله به حق فلسطین برای داشتن کشور، هویت و موجودیت است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وکلای این فعال فلسطینی اعلام کردند: این یک جرم انگاری حمایت از فلسطین به شمار می‌ رود. ما درخواست تجدیدنظر ارائه و در صورت لزوم به دادگاه حقوق بشر اروپا مراجعه خواهیم کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.