مسئول سازمان بسیج رسانه کشور گفت: رویداد «جام رسانه‌ای امید» با هدف جهاد خدمت، جهاد تبیین و جهاد امیدآفرینی آغاز به کار کرد.

آغاز رویداد جام رسانه‌ای امید در استان همدان

به گزارش قدس آنلاین،  مرتضی کارآموزیان شنبه در رویداد «جام رسانه‌ای امید» که در سالن جلسات استانداری همدان با حضور اعضای بسیج رسانه استان همدان برگزار شد، با محکومیت اقدامات غیرانسانی اسرائیل غاصب در غزه از شهدای رسانه سخن گفت و عنوان کرد: در هیچ برهه‌ای از تاریخ چنین روندی را نداشته‌ایم که ظرف یک ماه ۵۰ خبرنگار را به شهادت برسانند.

وی در تاریخ بشریت سراغ نداریم که ۷۰ مرکز رسانه‌ای تخریب و ۵۰ خبرنگار را به شهادت برسانند، اظهار کرد: در سال ۲۰۱۲، دو خبرنگار فرانسوی در مالی ربوده و کشته شدند و همه دنیا این موضوع را محکوم کرد، در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ نیز کشته شدن خبرنگاران محکوم شد و قوانینی برای آن دیده شد اما الان یک هزار و ۱۰۰ نفر به شهادت رسیده‌اند، که در بین این شهدا، ۵۰ خبرنگار نیز وجود دارد، اما رسانه‌های آنجا هم چنان در حال اطلاع رسانی و روشنگری هستند.

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور خاطرنشان کرد: اگر به جبهه رسانه مقاومت اعتقاد داریم باید تحلیل‌ها و روشنگری‌ها اتفاق بیفتد به ویژه که ما اعتقاد داریم آزادی قدس نزدیک است.

کارآموزیان با تصریح بر اینکه آنها در نبرد هستند و باید جبهه رسانه‌ای مقاومت شکل گیرد، اظهار کرد: باید در این ایام، تحلیل‌ها و نقدها نیز از سوی ما پیش برود اما در جنگ جهانی رسانه متأسفانه برخی در داخل نیز جز این قافله شدند.

وی با اشاره به اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درخصوص امیدآفرینی نیز اظهار کرد: در ابتدای سال حضرت آقا تاکید فرمودند که رسانه‌ها امیدآفرینی در کشور را آغاز کنند، اگرچه بیش از این جهاد تبیین بر دوش رسانه‌ها بود.

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور از آغاز رویداد رسانه‌ای جام رسانه‌ای امید سخن به میان آورد و افزود: در این رویداد قرار است، نیمه پر لیوان دیده شود بدین ترتیب، حال که انتشار اخبار منفی بیشتر شده باید بتوانیم دستاوردها و اقدامات را در شهرستانها مطرح و بررسی کنیم.

وی با اشاره به اینکه این رویداد ۲۴ ساعته است، اظهار کرد: این رویداد توسط هیأت داوران هوشمند داوری خواهد شد.

کارآموزیان خاطرنشان کرد: از ۲۵ شهریور سال گذشته ما نیز در کشور جنگ رسانه‌ای عظیمی را پشت سر گذاشتیم و در این مسیر، بزرگترین ائتلاف رسانه‌ای جهان در آن دوران علیه ایران رقم خورد به طوری که شاهد جنگ ربات‌ها هم بودیم اما مردم نگذاشتند که این دروغ‌ها کارساز شوند.

وی یادآور شد: جهاد خدمت، جهاد تبیین و جهاد امیدآفرینی سه مؤلفه رویداد است تا منویات مقام معظم رهبری به منصه ظهور برسد، بر این اساس روایتگری مثبت و کار دیده بانی رسانه‌ها نیز مدنظر است.

در ادامه، این نشست از خانواده‌های معزز شهیدان سیدعلی خوانساری و حمید یوسفی‌نیکو از شهدای رسانه تجلیل شد.

هم چنین، در پایان این آئین، از زحمات «زهره پوروهابی» تقدیر و «شکیبا کولیوند» به عنوان مسئول خواهران سازمان بسیج رسانه استان همدان معرفی شد.

آغاز رویداد «جام رسانه‌ای امید» در استان همدان

آغاز رویداد «جام رسانه‌ای امید» در استان همدان

آغاز رویداد «جام رسانه‌ای امید» در استان همدان

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.