معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین گفت: طرح کاشت سالانه سه میلیون و ۵۰۰ هزار اصله درخت در سطح این استان آغاز شده و تا سال ۱۴۰۵ نیز ادامه خواهد داشت.

کاشت سالانه سه میلیون و ۵۰۰ هزار اصله درخت در قزوین

به گزارش قدس انلاین، شهرام هاشم پور با بیان اینکه زیرساخت های لازم برای انجام این طرح مردمی از سال گذشته در استان قزوین تامین شده است، تاکید کرد: این در حالی است که تولیه سالانه سه میلیون و ۹۰۰ هزار نهال هم در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲ نهالستان بیابانی میلاد واقع در شهرستان بویین زهرا و جنگلی سبحان در شهرستان تاکستان به صورت متمرکز به تولید نهال مشغول هستند تا بعد از تولید برای توزیع رایگان در اختیار شهروندان قزوینی قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: تولید نهال به صورت مستمر و پایدار در سطح استان قزوین در حال حال افزایش است و درخواست کنندگان می توانند ضمن مراجعه به اداره کل منابع طبیعی و عقد قرارداد، با مشخص کردن محل کاشت نهال، آن را به طور رایگان دریافت کنند.

هاشم پور خاطرنشان کرد: رمز موفقیت در طرح کاشت سالانه سه میلیون و ۵۰۰ هزار درخت، مشارکت همه جانبه سازمان ها، ارگان ها و مردم را می طلبد تا جایی که ضمن تولید گونه های عامه پسند با نیاز به آب کم مانند درختان سنجد و بادام و کمک به کاهش آلودگی هوا، به ذخایر آبی استان نیز آسیبی نرسد.

وی ادامه داد: به همین جهت توصیه می شود تا علاقه مندان و مشارکت کنندگان در این طرح، به ویژه روستاییان ضمن مراجعه به ادارات منابع طبیعی، علاوه بر تحویل نهال مورد نیاز در صورت دارا بودن شرایط لازم، زمین در اختیار متقاضیان کاشت درخت از محل اراضی ملی قرار می گیرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.