رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد از بی‌مهری‌ها نسبت به بودجه این پارک ابراز نگرانی کرد و گفت: به خاطر ناهماهنگی‌هایی تسهیلات بودجه‌ای برای پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد مغفول ماند.

بی‌مهری‌ به پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد/ ۱۰ درصد اعتبارات تملک دارایی ‌تعلق نگرفت

به گزارش قدس آنلاین، محسن فرزین اظهار داشت: سال گذشته، سال توجه به اقتصاد دانش‌بنیان بود و معاون اقتصادی استاندار همیشه همکاری خوبی با ما داشتند، ولی از سال گذشته گلایه‌ای داریم، اینکه به خاطر ناهماهنگی‌هایی تسهیلات بودجه‌ای برای پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد مغفول ماند.

چرا ۱۰ درصد تملک دارایی کهگیلویه و بویراحمد به دانش‌بنیان‌ها تعلق نگرفت؟

وی با اشاره به اینکه براساس قانون باید ۱۰ درصد تملک دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد به بحث واحدهای فناور و دانش‌بنیان تعلق می‌گرفت که این کار انجام نشد، عنوان کرد: در بودجه استانی رشد خوبی داشتیم و بودجه امسال نسبت به سال گذشته ۱۰ برابر افزایش یافته که می‌توانیم برای مطالبات پیمانکار و تجهیزات هزینه‌های بیشتری کنیم.

فرزین در خصوص مصوبات سفر ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: سفر اول ریاست جمهوری به کهگیلویه‌وبویراحمد برای پارک علم و فناوری استان هیچ مصوبه‌ای نداشت و بنده در آن زمان مسئولیت نداشتم، در سفر دوم ریاست جمهوری طرح‌های خوبی داشتیم و برنامه مدونی نوشتیم، ولی به دلیل یک اشتباه پارک در لیست مصوبات بودجه‌ای قرار نگرفت که سه روز قبل از سفر رایزنی صورت گرفت و تاکنون مذاکرات ادامه دارد.

استقرار ۱۲ کارگزار خدمات تخصصی را در پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد افزود: اگر این مصوبات تخصیص یابد کمک بسیار بزرگی به وضعیت زیرساخت‌ها، معوقات پیمانکار و وضعیت بودجه‌ای پارک علم و فناوری استان می‌شود.

فرزین با بیان اینکه ۱۲ کارگزار خدمات تخصصی را در پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد مستقر کردیم که در رشته‌های مختلف فعالیت می‌کنند، ادامه داد: ۲۵ تفاهم نامه با دستگاه‌های مختلف داریم که امیدواریم در قالب این تفاهم نامه‌ها بتوانیم حمایت‌های بیشتری را برای شرکت‌های فناور ارائه کنیم.

برگزاری بیش از ۱۰۰ رویداد آموزشی و ترویجی

فرزین به برگزاری رویدادهای آموزشی و ترویجی در پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و تصریح کرد: در ۱۹ ماه گذشته بیش از ۱۰۰ رویداد آموزشی و ترویجی و بیش از ۵ هزار ساعت خدمات مشاوره‌ای برگزار شده و آذرماه ۱۴۰۱ نمایشگاه فن بازار در حوزه فناوری برگزار شد که بیش‌ از ۶۰ شرکت در این نمایشگاه حضور داشتند و با ۵ هزار بازدیدکننده، بازخورد خیلی خوبی داشت.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در طرح دستیار فناور رتبه اول را کسب کردیم، ادامه داد: امسال دوره دوم طرح دستیار فناور را برگزار می‌کنیم، که در این طرح دانشجویان در یک دوره آموزشی ۶ ماهه با شرکت‌های دانش بنیان فعالیت می‌کنند، ماهانه مبلغی به عنوان حقوق از طرف پارک به این افراد پرداخت می‌شود و در آخر نیز گواهی اتمام دوره به دانشجویان داده می‌شود.

‌کهگیلویه وبویراحمد دبیرخانه جشنواره ملی فناوری و نوآوری طبیعت ایران شد

فرزین خاطرنشان کرد: در جشنواره ایران قوی که در حوزه مدیریت بحران برگزار شد، استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور قوی فناوران استانی رتبه اول را کسب کرد و طرح برگزاری جشنواره ملی فناوری و نوآوری طبیعت ایران را با معاونت فناوری وزارت علوم در میان گذاشتیم، که در این طرح مقرر شده هر ساله این جشنواره برگزار شود و پارک علم و فناوری کهگیلویه وبویراحمد دبیرخانه دائمی این جشنواره خواهد بود.

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد: در حوزه زیرساخت‌ها مرکز نوآوری آزادگان یاسوج با حضور معاونان وزیر و معاون استاندار افتتاح شد که در مرحله تجهیز بوده و مجتمع فناوری سلامت در سرابتاوه در ۶ هکتار راه اندازی و مجتمع آفتابگردان واحدهای رشد گچساران در مرحله تجهیز است و در آینده نزدیک افتتاح می‌شود.

اشتغال‌زایی پارک علم و فناوری کهگیلویه وبویراحمد رشد ۵ برابری داشته است

فرزین افزود: ساختمان مرکز رشد واحدهای فناور دهدشت، با وجود سختی‌ها و ممنوعیت‌هایی که برای أخذ مجوز داشت افتتاح شد که با همکاری خوب اداره کل ورزش و معاونت استانداری ساختمان خانه جوان به مدت ۵ سال در اختیار پارک عام و فناوری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه همچنین مرکز رشد در مرکز تحقیقات کشاورزی به زودی افتتاح رسمی می‌شود، یادآور شد: با توجه به افزایش تعداد شرکت‌های زیرمجموعه پارک و توسعه برخی شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور اشتغال‌زایی این واحدها به بیش از یک هزار نفر افزایش یافته و رشد ۵ برابری داشته است.

وی گفت: برخی از شرکت های پارک از جمله شرکت زیست‌فناور هامرز یکی از شرکت‌های برتر در سطح کشور است و شرکت آریونت را داریم که به ۴ کشور صادرات دارد، متعاقباً درآمد واحدهای پارک نیز افزایش داشته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.