مدیر ایمنی بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ۱۱ بندر اصلی و حیاتی در کشور وجود دارد که بیش از ۹۰ درصد مطالعات تفصیلی پدافندغیرعامل این بنادر انجام و رونمایی شده است.

۱۱ بندر حیاتی کشور در برابر تهدیدات مصون‌سازی می‌شوند

به گزارش قدس انلاین، عبدالله جعفری روز یکشنبه در نشست هماهنگی رزمایش ترکیبی پدافند غیرعامل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) افزود: مطالعه ۲ بندر دیگر نیز که از نظر اهمیتی در رتبه‌های پایین‌تری قرار دارد تا یک سال آینده انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: جابجایی حدود ۹۰ درصد از کل کالاهای کشور از طریق بنادر انجام می‌شود که این اهمیت بی‌بدیل بنادر در اقتصاد و تجارت کشور است.

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) از جمله زیرساخت های حیاتی کشور است افزود: اجرای دقیق الزام های پدافند غیرعامل در همه بخش ها از جمله پدافند زیستی و سایبری به صورت جدی در بنادر کشور در دستور کار است.

وی با بیان اینکه تمام برنامه ریزی ها در راستای ایمن سازی بنادر در برابر تهدیدات است ادامه داد: برنامه های متعدد آموزشی از جمله برگزاری کارگاه های عملیاتی پدافند غیرعامل برای کارکنان بنادر به عنوان اولویت در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: برگزاری ۱۷ مانور پدافند غیر عامل در بنادر کشور برای امسال برنامه ریزی شده است که تا کنون ۱۴ مانور برگزار شده است.

جعفری تاکید کرد: علاوه بر بنادر بزرگ و بین المللی کشور، آموزش‌ها و رزمایش‌های پدافند غیرعامل در سایر بنادر حاکمیتی از جمله کیش و قشم هم در حال گسترش است.

وی ادامه داد: بنادر از پایه‌های اصلی اقتصادی کشور هستند که باید با رعایت اصول پدافند غیرعامل این ارکان حیاتی اقتصادی از هر گزندی مصون باشند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.