سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان مشهد از اجرای آراء قلع و قمع در عرصه‌های کشاورزی و باغی در پهنه ۳۵۰ هکتاری واقع در اراضی اخنگان، چایدره و سنگ آتش شهرستان مشهد خبرداد.

اجرای قلع و قمع در پهنه ۳۵۰ هکتاری اراضی اخنگان، چایدره و سنگ آتش مشهد

به گزارش قدس خراسان به نقل از جهاد کشاورزی مشهد، علی اکبر قارزی اظهار کرد: در اجرای دستور قضایی تبصره ۲ماده۱۰ در پهنه ۳۵۰ هکتاری واقع در اراضی اخنگان چایدره و سنگ آتش تعداد ۳۸۰ قطعه دیوار و پی کنی، ۶ مورد بنای در حال ساخت، ۶مورد استخر، ۱۲۰۰ متر محوطه و ۲مورد آلاچیق صورت پذیرفت.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان مشهد بیان کرد: به منظور اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰  تعداد  ۳۸۰ قطعه  دیوار و پی کنی،  ۶مورد بنای در حال ساخت، ۶مورد استخر، ۱۲۰۰ متر  محوطه و ۲ مورد آلاچیق با حضور نمایندگان دستگاه قضایی، شورای حفظ حقوق بیت المال کمیته صیانت ، نیروی انتظامی و کارشناسان اداره امور اراضی جهاد کشاورزی انجام گرفت. 

وی افزود: تامین امنیت غذایی با حفظ کاربری اراضی مزروعی و باغ‌ها امکانپذیر است و هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز توسط نیروهای گشت این مدیریت رصد می‌شود.

قارزی بیان کرد: در این راستا برابر با ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها هر گونه تغییر کاربری در قالب ایجاد بنا، برداشتن یا افزایش شن و ماسه و سایر اقداماتی که بنا به تشخیص وزارت جهاد کشاورزی تغییر کاربری محسوب شود چنانچه غیر مجاز و بدون اخذ مجوز از کمیسیون موضوع تبصره یک ماده یک این قانون انجام شود جرم بوده و با آن برخورد قانونی لازم انجام خواهد شد. 

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان مشهد افزود: شهروندان گرامی قبل از خرید زمین در خارج از روستاها و شهرها نسبت به قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی توجه دقیق داشته باشند. هرگونه ساخت و ساز بنا در اراضی کشاورزی بدون اخذ مجوز قانونی از مدیریت امور اراضی غیر قانونی بوده و به صورت جدی برمبنای قانون با آن برخورد خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.