رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از انهدام یک باند بزرگ و سازمان‌یافته قاچاق سوخت و کشف ۳۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در بندرعباس خبر داد.

انهدام باند بزرگ قاچاق سوخت در بندرعباس

به گزارش  قدس آنلاین،  مجتبی قهرمانی رییس کل دادگستری هرمزگان صبح امروز اظهار داشت: به دستور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان طی یک عملیات ضربتی توسط نیروهای دریابانی، یک باند سازمان‌یافته قاچاق سوخت در بندرعباس شناسایی و منهدم شد.

وی افزود: این باند سازمان‌یافته با استفاده از نفرات و تجهیزاتی که در اختیار داشت ماهانه ۶ میلیون لیتر سوخت از نوع گازوئیل را از طریق دریا قاچاق می‌کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تصریح کرد: مأموران دریابانی همچنین پس از شناسایی و توقیف یک فروند لنج متعلق به اعضای این باند، در بازرسی از شناور مذکور ۳۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق را کشف و ضبط کردند.

وی ادامه داد: پس از هماهنگی‌های لازم با مراجع مربوطه تاکنون ۱۰ نفر از اعضای این باند سازمان‌یافته قاچاق سوخت، دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده‌اند.

این مقام قضایی همچنین با بیان اینکه مرتکبین قاچاق سازمان‌یافته سوخت علاوه بر جریمه نقدی و مجازات حبس به ضبط اموال ناشی از جرم نیز محکوم می‌شوند، عنوان کرد: در راستای اجرای ماده ۲۰ قانون مبارزه با قاچاق کالا شناور دخیل در امر قاچاق نیز به نفع دولت ضبط خواهد شد.

قهرمانی در پایان تأکید کرد: اقدامات مجرمانه قاچاقچیان سوخت از زیر چتر اطلاعاتی دستگاه قضایی و ضابطین مخفی نخواهد ماند و مجازات مرتکبین چنین جرایمی قاطع و بدون اغماض خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.