مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه به تشریح روند ثبت‌نام کارگران ساختمانی برای برخورداری از بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی پرداخت.

کارگران ساختمانی متقاضی بیمه اجتماعی بخوانند

به گزارش قدس انلاین، مختار احمدی با اشاره به تصمیم دولت و وزارت کار برای افزایش پوشش بیمه کارگران ساختمانی، گفت: اولین گام برای برخورداری افراد مشمول از این مزایا مراجعه به سامانه http://bimekar.mcls.gov.ir می‌باشد و افراد پس از تکمیل مراحل نام نویسی در این سامانه، کدرهگیری دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد: در مرحله دوم  لازم است متقاضیان با همراه داشتن کد رهگیری و مدارک مربوطه، به انجمن صنفی کارگران ساختمانی مراجعه کنند تا در گام بعدی از طریق بازرسی‌های این انجمن احراز هویت کارگر ساختمانی از طریق مدارک و بازرسی از محل کار انجام شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ستان کرمانشاه تاکید کرد: چنانچه در مرحله اول احراز هویت فرد کارگر رد شود، در مراجعه بعدی بازرس انجمن صنفی کارگران و نماینده تامین اجتماعی حضور خواهند یافت و دوباره بررسی انجام می‌شود و چنانچه برای بار دوم نیز فرد رد صلاحیت شود، اداره کار برای بررسی دقیق‌تر پای کار خواهد آمد.

به گفته احمدی، در گام اول هیچ نیازی برای مراجعه حضوری کارگران ساختمانی به اداره کار و یا تامین اجتماعی وجود ندارد و افراد صرفا باید از طریق سامانه‌ای که برای این موضوع اختصاص یافته اقدام کنند و سپس به انجمن صنفی کارگران ساختمانی مراجعه کنند.

وی یادآور شد: به تدریج و با اختصاص سهمیه به استان‌ها، برای افرادی که محرز شده واقعا کارگر ساختمانی هستند، پوشش بیمه ای برقرار خواهد شد و دیگر نیاز به اقدامی از سوی کارگران نیست.

از چند سال قبل به دلیل محدودیت منابع مالی، بیمه کارگران ساختمانی جدید در سراسر کشور قطع شد و امکان بیمه افراد جدید و یا کسانی که به هر دلیل بیمه آنها قطع شده وجود نداشت.

در استان کرمانشاه نیز آمارهای متفاوتی از کارگران ساختمانی پشت نوبت بیمه وجود دارد و در حالیکه چندی قبل رئیس تعاونی تامین نیاز صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی و فصلی کرمانشاه اعلام کرده بود نزدیک به ۱۰ هزار کارگر ساختمانی در استان پشت نوبت بیمه هستند، مدیرکل تامین اجتماعی کرمانشاه تعداد کارگران ساختمانی پشت نوبت بیمه را دو هزار نفر برآورد کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.