معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأکید بر اینکه شرط پذیرش گردشگران سلامت در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها دارا بودن مجوزIPD است، گفت: تا کنون ۴۰ بیمارستان و مرکز درمانی در مراکز زیر پوشش این دانشگاه، مجوز گردشگری سلامت را کسب کرده‌اند.

۴۰ بیمارستان و مرکز درمانی مجوز گردشگری سلامت را کسب کردند

به گزارش قدس خراسان، شاپور بدیعی این مراکز را شامل پنج مرکز دولتی، ۱۶ مرکز خصوصی و ۱۹ مرکز درمانی جراحی محدود و درمانگاه تخصصی برشمرد و اظهار کرد: همچنین ۱۳۱ شرکت گردشگری در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سایت این دانشگاه ثبت و دارای مجوز فعالیت در حوزه سلامت هستند.

معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: بر اساس آمار رسمی ثبت شده در سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طی این بازه زمانی ۳۳ هزار و ۴۴۰ گردشگر سلامت(بیمار غیر ایرانی) به مراکز درمانی مشهد مراجعه کردند که این عدد نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲۹ هزار و ۲۹۱ گردشگر بوده، بیش از ۱۴ درصد رشد داشته است. از این میزان گردشگر سلامت، ۱۵ هزار و ۱۷۲ نفر به بیمارستان‌های دولتی و ۱۶ هزار و ۵۶۴ نفر به بیمارستان‌های خصوصی و بقیه گردشگران سلامت به سایر مراکز درمانی، درمانگاه‌ها و کلینیک‌ها مراجعه کرده‌اند.

وی درآمد حاصل از گردشگری سلامت در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱، هزار و ۹۷۴ میلیارد و ۲۴۴ میلیون ریال بوده که این عدد در ۶ ماهه نخست امسال به سه هزار و ۹۳۴ میلیارد و ۵۶۶ میلیون ریال رسیده است که از این میزان درآمد گردشگری سلامت امسال، هزار و ۱۱ میلیارد و ۱۵۲ میلیون ریال در بیمارستان‌های دولتی و ۲ هزار و ۹۱۵ میلیارد و ۱۵۸ میلیون ریال در بیمارستان‌های خصوصی و بقیه در سایر مراکز درمانی، درمانگاه‌ها و کلینیک‌ها کسب شده است.

بدیعی گفت: با بیان این که بیشترین خدمات درمانی که گردشگران سلامت از آن‌ها بهره‌مند شدند خدمات زنان و نازایی، قلب و عروق، چشم و بینایی و زیبایی بوده است و بیشترین گردشگران سلامت امسال به ترتیب از کشورهای عراق، افغانستان، ترکمنستان و تاجیکستان بودند.

معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد  با تأکید بر اینکه رسالت معاونت بین الملل، پوشش ارائه خدمات بین المللی در حوزه های آموزشی، پژوهشی و سلامت  است اظهار کرد: در این راستا اقدامات مؤثری در زمینه افزایش تعاملات علمی و گردشگری سلامت از ابتدای امسال انجام شده است و همچنین به تازگی با همکاری معاونت آموزشی برنامه‌های مؤثری در خصوص جذب دانشجویان بین الملل تدوین شده است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بین المللی تعاملات توانسته است رتبه بسیارخوبی کسب کند و موضوع  گردشگری سلامت هم با توجه به تلاش‌های حوزه معاونت درمان و مدیریت گردشگری سلامت و هماهنگی و همکاری بیمارستان‌ها در این امر بسیار تأثیرگذار بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.