شرایط برای تیم فوتبال پرسپولیس پس از شکست برابر سپاهان، درحالی بحرانی پیش می‌رود که سرخپوشان کمتر از یک ماه پیش صدرنشین رقابت‌های لیگ برتر بودند!

یحیی زیر آوار؛ چگونه پرسپولیس ظرف یک ماه کبریت بی‌خطر شد؟

به گزارش قدس انلاین به نقل از ایرنا تیم فوتبال پرسپولیس تهران در هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر خلیج فارس در یک دیدار ۶ امتیازی برابر سپاهان اصفهان به میدان رفت که در پایان این بازی، با گل تماشایی رضا اسدی از روی ضربه ایستگاهی با نتیجه یک بر صفر مقابل سپاهان اصفهان شکست خورد تا این تیم وارد بحران شود.

موضوع جالب‌توجه این است که پرسپولیس تا یک ماه پیش علی‌رغم تک امتیازی که به‌دلیل تخلف در رعایت قانون سقف بودجه از آنها کم شده بود، در صدرجدول قرار داشت و با ناکامی در ۴ بازی اخیر در رقابت‌های لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا حالا وارد یک بحران جدید شده است؛ بحرانی که می‌تواند به قیمت از دست رفتن فصل برای این تیم تمام شود.

اما باید پرسید چه شد تیمی که با پیروزی‌های متمادی، قهرمان لیگ برتر و جام حذفی شد و تا همین یک ماه پیش صدرنشین لیگ بود، به یکباره وارد بحران شده است؟

پرسپولیس شانزدهم مهرماه در هفته هفتم لیگ برتر به مصاف گل‌گهر سیرجان رفت و با تک گل شهاب زاهدی موفق شد با نتیجه یک بر صفر یکی از حریفان مهم خود را شکست دهد و صدرنشینی خود را تداوم ببخشد. سرخ‌پوشان در پایان این بازی قهرمانی خود در رقابت‌های سوپرجام را جشن گرفتند و همه امیدوار بودند که با این قهرمانی و افزایش روحیه اعضای تیم روند صدرنشینی پرسپولیس ادامه داشته باشد؛ اما بعد از آن شرایط آن طور که باید و شاید پیش نرفت!

یحیی گل‌محمدی بلافاصله بعد از این بازی در صحبت‌های خود از وضعیت تیم گلایه کرد و از فردای آن بازی تا نزدیک به یک هفته در تمرینات پرسپولیس شرکت نکرد تا به نوعی اعتصاب کرده باشد. هرچند یحیی عنوان کرد مشکل او مسائل مالی نیست اما پیگیری‌های صورت گرفته و سخنان او در بازگشت به تمرینات نشان می‌دهد که ناراحتی این مربی ظاهرا مربوط به مسائل مالی بوده است! به نظر می‌رسد گل‌محمدی با توجه به قهرمانی در سوپرجام، برتری در دیدار حساس برابر گل‌گهر و همچنین تداوم صدرنشینی، درصدد بود تا با اعمال فشار روی مدیریت باشگاه به خواسته یا خواسته‌های خود برسد!

پرسپولیس بعد از این اتفاقات گرچه در بازی با پیکان به یک پیروزی دلچسب رسید اما مصدومیت بدموقع برخی از بازیکنان کلیدی این تیم مثل مرتضی پورعلی‌گنجی، یاسین سلمانی و وحید امیری و همچنین ابتلای خیل اعضا و بازیکنان این تیم به ویروس آنفلوآنزا و از همه مهم‌تر ایجاد حواشی مختلف در این تیم و عدم تمرکز بازیکنان و اعضای کادرفنی، باعث شد تا شرایط برای سرمربی سرخ‌پوشان مطابق میل او پیش نرود و این‌بار خود یحیی زیر آواری قرار گرفت که انتظار داشت روی مدیریت باشگاه تلنبار شود!

تیمی که نمایش دلپذیری مقابل یکی از بهترین تیم‌های آسیا یعنی الدحیل آن هم در دوحه داشت حالا در خانه و با حمایت تماشاگران خود از پس تیم ۱۰نفره و بحران‌زده صنعت نفت آبادان نیز بر نمی‌آید! تیمی که در فصول اخیر عملکرد قابل توجهی در گلزنی و معرفی مهاجم به فوتبال ایران داشته، حالا نه تنها در امر گلزنی ناموفق بوده بلکه از خلق موقعیت هم عاجز است؛ موضوعی که به خوبی در بازی این تیم با استقلال تاجیکستان و سپاهان اصفهان مشهود بود و این تیم عملا تبدیل به یک کبریت بی‌خطر شده است.

علی‌رغم تمامی مشکلاتی که پرسپولیس دارد، با توجه به بازیکنانی که در اختیار این تیم است انتظار می‌رود که سرخپوشان که چهره‌های شناخته شده در فوتبال ایران و آسیا هستند و داشتن هر یک از آنها آرزوی هر تیمی است، عملکرد بهتری از خود نشان دهند. اما فقدان تمرکز در بین بازیکنان باعث شده است آنها در حد و اندازه نام خود نیز ظاهر نشوند.

یکی دیگر از اتفاقاتی که باعث برهم خوردن تمرکز پرسپولیسی‌ها شد، مناقشه گل‌محمدی با جواد نکونام سرمربی استقلال رقیب سنتی این تیم بود. صحبت‌هایی که نه‌تنها به پرسپولیس کمک نکرد، باعث ایجاد حواشی و حتی تبدیل به جنگ‌ روانی اردوگاه رقیب علیه این تیم شد تا بعد از توقف مقابل صنعت نفت شاهد ایجاد موج‌های انتقادی شدید علیه سرخ‌پوشان و سرمربی این تیم باشیم.

از طرفی نیز چینش‌های عجیب گل‌محمدی موضوع جالب توجهی است که باید مورد بررسی قرار گیرد. شهاب زاهدی بعد از گذشت ۷ بازی در امر گلزنی ناموفق بود و همین موضوع باعث شد تا این بازیکن تحت فشار زیادی قرار بگیرد اما بعد از بازی گل‌گهر شرایط برای این بازیکن کاملا تغییر کرد و هم اکنون با ۴ گل زده در بین ۳ گلزن برتر لیگ قرار دارد.

گل‌محمدی در تصمیمی عجیب به یکباره مهاجم گلزن خود در بازی با صنعت نفت و استقلال تاجیکستان را روی نیمکت نشاند و به جای او نبیل باهوئی را در ترکیب گذاشت؛ بازیکنی که موضوع جذب او تا مدت‌ها محل مناقشه وی و رضا دروی، مدیرعامل پرسپولیس بود. سوالی که هنوز در ذهن هواداران نقش بسته این است که چرا وقتی زاهدی به فرم خوب خود رسید باید نیمکت‌نشین باهوئی شود؟‌ پرسشی که سرمربی پرسپولیس هنوز پاسخگوی آن نبوده است!

همچنین موضوع مورد بحث دیگر تغییرات خط میانی این تیم است. مسعود ریگی در کنار سروش رفیعی به هماهنگی و هارمونی لازم رسیده و این دو بازیکن با همکاری یکدیگر نقش مهمی در نتیجه‌گیری سرخ‌پوشان بعد از بازی با النصر عربستان و شکست برابر این تیم ایفا کرده‌اند. اما به یکباره ریگی در بازی با سپاهان تیم سابق خود که قطعا انگیزه‌های بالایی برای تقابل با آنها داشت، به عنوان یار تعویضی در دقیقه ۸۹ وارد زمین شد!

علاوه بر این تصمیم عجیب، تعویض‌های دیرهنگام گل‌محمدی نیز همواره محل مناقشه بوده است. امید عالیشاه که به دلیل سرماخوردگی بازی با استقلال تاجیکستان را از دست داد، در ۱۵ دقیقه انتهای بازی وارد میدان شد. حضور کاپیتان پرسپولیس در همان مدت زمان کوتاه ضرب‌آهنگ بازی را تغییر داد و اگر سرمربی سرخ‌پوشان او را زودتر به میدان می‌فرستاد به احتمال فراوان شرایط می‌توانست به سود پرسپولیس تغییر کند. به نظر می‌رسد عدم تمرکز، روی تفکرات سرمربی سرخ‌پوشان نیز اثرگذار بوده است!

با همین بررسی‌های اجمالی می‌توان فهمید حواشی‌ که سرمربی پرسپولیس برای تیمش ایجاد کرده، بیشتر از آنکه به سود این تیم و خواسته‌های او باشد، بلای جان خودش و پرسپولیس شده و همین موضوع ابتدا روی کیفیت فنی و سپس نتیجه‌گیری این تیم اثر گذاشته و نداشتن تمرکز سرخ‌پوشان پایتخت را وارد بحران کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.