دبیرکل ناتو امروز ضمن تاکید بر لزوم تداوم حمایت‌ها از کی‌یف، وضعیت میدانی در جنگ اوکراین و روسیه را پیچیده و دشوار توصیف کرد.

ناتو: اوکراین خودش درباره مذاکرات صلح تصمیم می‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) وضعیت میدانی در جنگ اوکراین و روسیه را پیچیده و دشوار توصیف کرد.

استولتنبرگ امروز (سه‌شنبه) پیش از ورود به نشست وزرای دفاع کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: «وضعیت در میدان جنگ دشوار است، بنابراین اکنون مهم‌تر است که کمک‌هایمان را پایدارتر کنیم و آن را افزایش دهیم».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با بیان اینکه حمایت نظامی و مالی ناتو از اوکراین به نفع کشورهای عضو است، توضیح داد: « روسیه نباید [در جنگ] برنده شود و اوکراین باید استقلال خود را حفظ کند».

دبیرکل ناتو در ادامه مدعی شد که اوکراین خودش باید درباره نحوه مذاکره با روسیه و جمع‌بندی توافق صلح تصمیم بگیرد.

طبق این گزارش، استولتنبرگ همچنین از تقویت حضور نظامی ناتو در منطقه بالتیک و دریاهای شمالی بعد از خرابکاری‌ها در خطوط لوله انتقال گاز «نورد استریم» و «بالتیکانتکتور» خبر داد.

به نوشته اسپوتنیک، وی اما از پاسخ به سوالات درباره اطلاعات درزشده به رسانه‌ها درباره نقش اوکراین در انفجار خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا (نورد استریم) امتناع کرد.

پیش از این نیز دبیرکل ناتو هشدار داده بود که جنگ در اوکراین ممکن است طولانی باشد و این ائتلاف نظامی باید آمادگی خود را حفظ کند. 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.