نیروهای مسلح ارمنستان در تلاش برای تقویت خود رزمایش پنج روزه‌ای را با نظامیان یونان و قبرس با تمرکز بر محافظت از نقاط مرزی برگزار کرد.

رزمایش نیروهای مسلح ارمنستان با یونان و قبرس

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، همزمان با تلاش ارمنستان در تقویت بدنه نیروهای مسلح خود، رسانه‌ها روز دوشنبه از برگزاری رزمایش نظامیان این کشور با یونان و قبرس خبر دادند.

به گزارش منابع خبری به نقل از وزارت دفاع یونان، در این رزمایش ویژه  نیروهای ارمنستان، یونان و قبرس در منطقه «نیا پراموس آتیکا» در یونان رزمایش پنج روزه‌ای را برگزار کردند. این رزمایش‌ها شامل شلیک مستقیم، تک تیرانداز، نبرد در مقیاس کوچک و محافظت از نقاط مرزی بود. این رزمایش مشترک جزئی از برنامه اقدام مشترک برای سال ۲۰۲۳ بین یونان، قبرس و ارمنستان است.

ارتش ارمنستان در جریان جنگ دوم قره باغ شکست سنگینی را از ارتش جمهوری آذربایجان متحمل شد و به همین دلیل مقام‌های این کشور در پی تقویت نیروهای خود برآمده‌اند. ارمنستان قراردادهایی را برای خرید سه سامانه راداری «گراند مستر ۲۰۰»، دوربین دید در شب با بخش تسلیحاتی فرانسه امضا کرده است.

این کشورهمچنین برای تقویت سامانه پدافندی موشکی خود قراردادی با فرانسه برای خرید سامانه موشکی برد کوتاه «میسترال» امضا کرده است. این سامانه موشکی ویژه هدف گیری اهداف در برد کوتاه است.

«سباستین لکورنو» وزیر دفاع مسلح فرانسه اخیرا در گفت‌وگو با خبرنگاران در شهر «پاریس» گفت ارمنستان سه سامانه راداری «مستر-۲۰۰» خریداری خواهد کرد.

رسانه جمهوری آذربایجان مدعی شده که فرانسه تسلیحات مستعمل خود را به ارمنستان ارسال کرده است. خبرگزاری «ترند نیوز» با استناد به تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی مدعی شد که تجهیزات نظامی مستعمل ساخت فرانسه از طریق گرجستان به ارمنستان ارسال شده است.

«آیخان حاجی‌زاده» سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان روز دوشنبه تصریح کرد که باکو اقدام پاریس در ارسال خودروهای زرهی چند منظوره «باستیون» به ارمنستان را به شدت محکوم می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان گفت که انتقال تجهیزات نظامی اشاره شده، در خدمت تقویت و ترویج اقدامات مخرب در منطقه و پتانسیل نظامی ارمنستان است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.