استاندار خراسان رضوی گفت: در طرح تحول روستایی بازنگری در هزار و ۱۱۳ طرح هادی روستایی موجب حل مساله سکونت و کمک به اشتغال در بسیاری از روستاهای خراسان رضوی شد.

حل مساله سکونت و کمک به اشتغال با بازنگری در ۱۱۱۳ طرح هادی روستایی خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان به نقل از استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری ظهر امروز سه‌شنبه در دیدار با دهیاران شهرستان ششتمد که در محل مصلی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در سفرهای شهرستانی عموما به پیگیری مطالبات مردمی و ارزیابی مسائل می‌پردازیم.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه ما از دیدگاه استانی به همه موضوعات استان نگاه ‌می‌کنیم، افزود: قصد اصلی ما از سفر به شهرستان ششتمد، شنیدن مطالبات مردم و دلیل اصلی؛ بررسی میدانی پیشرفت برنامه‌ها و توافقات در حوزه اقتصادی و طرح تحول روستایی بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شهرستان ششتمد حدود ۲۵ هزار نفر جمعیت دارد، خاطرنشان کرد: با این حال بیش از ۲۲ هزار نفر از جمعیت این شهرستان «روستایی» هستند.

نظری با بیان اینکه روستا به عنوان واحد جغرافیایی، سیاسی، مولد، امن، فرهنگی و تاریخی مد نظر قرار دارد، تصریح کرد: با این وجود معلوم است که اولویت ما در استان پرداختن به روستاهاست.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه دهیاران به عنوان محور در طرح تحول روستایی به شمار می‌روند، ادامه داد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند؛ همیشه با استفاده از جوشش‌ها و ظرفیت‌های درونی باید مشکلات را حل کنیم. لذا اعتقاد ما بر این است که این ظرفیت در مردم روستاها وجود دارد.

وی با بیان اینکه در یک پروسه کارشناسی و بی‌نظیر طرح‌های هادی هزار و ۱۱۳ روستا در ۱۸ ماه به نفع مردم روستا بازنگری شد، تاکید کرد: دهیاران از باب مدیریت روستا باید روستاییان را برای حل مشکلات روستا بسیج کنند. همچنین فرمانداران و بخشداران باید در این زمینه هماهنگی و انسجام داشته باشند.

نظری عنوان کرد: حفظ روستا، مولد بودن آن، تثبیت جمعیت روستایی، مهاجرت معکوس، اشتغال، معیشت و تامین زیرساخت‌ها در طرح تحول روستایی مدنظر است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.