دبیر ستاد انتخابات استان یزد گفت: ۱۰ داوطلب برای حضور در ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان یزد ثبت نام کرده‌اند.

ثبت‌نام ۱۰ داوطلب انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان یزد

به گزارش قدس انلاین، انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری،  اسفند ماه سال جاری، همزمان با مرحلهٔ نخست انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۸۸ عضو مجلس خبرگان رهبری برای یک دوره هشت ساله برگزار خواهد شد؛ سعید رستگاری دبیر ستاد انتخابات استان یزد با اشاره به ثبت‌نام ۱۰ نفر از استان یزد برای حضور در ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: در دوره چهارم انتخابات مجلس خبرگان رهبری از استان یزد چهار نفر و در دوره پنجم انتخابات مجلس خبرگان ۱۱ نفر ثبت نام کرده بودند.

وی با بیان اینکه یک نفر از این افراد سابقه نمایندگی در دوره‌های قبلی مجلس خبرگان را در پرونده خود دارد،افزود: از میان داوطلبان تنها ۳ نفر سابقه نامزدی در دوره‌های قبلی مجلس خبرگان رهبری را در پرونده خود دارند و هفت نفر مابقی فاقد سابقه نمایندگی در این زمینه هستند.

دبیر ستاد انتخابات استان یزد با اشاره به تبصره ۲ ماده ۱۲ قانون انتخابات خاطرنشان کرد: داوطلبانی که سابقه نمایندگی مجلس خبرگان رهبری را دارند و یا در امتحانات دوره‌های پیشین این مجلس، حائز نمره قبولی (کتبی و شفاهی) شده‌اند، معاف از امتحان خواهند بود، ولی مابقی نامزدها باید در آزمون علمی ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان که در تاریخ ۳۰ آبان در شهر قم برگزار می‌شود، شرکت کنند.

رستگاری در مورد محدوده سنی داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: سه نفر از این تعداد در محدوده سنی ۴۱ الی۵۰ سال، ۵ نفر در محدوده سنی ۵۱ الی۶۰ سال، یک نفر در محدوده سنی ۶۱ الی ۷۰ سال، یک نفر نیز دارای سن بالای ۷۰ سال است.

گفتنی است: مجلس خبرگان رهبری همچنین به عنوان مجلس خبرگان یا شورای خبرگان نیز نامیده می‌شود، مجلسی مشورتی است که متشکل از فقیه‌های «واجد شرایط» است که بر اساس اصل ۱۰۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مسئولیت تعیین، عزل و نظارت بر رهبر جمهوری اسلامی ایران را بر عهده دارد. اعضای این مجلس به وسیلهٔ انتخابات از بین نامزدهایی که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم توسط رهبر تأیید شده‌اند،انتخاب می‌گردند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.