سرپرست معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش‌وپرورش خراسان رضوی گفت: از ابتدای مهر تا امروز حدود ۱۰ هزار نفر نیرو به مدارس تزریق شدند که ۲۰۰۰ نفر نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

افزایش ۲ هزار معلم نسبت به سال گذشته در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، صفدر سلطانی در خصوص رفع مشکل کمبود معلم در استان اظهار کرد: دو هفته است که مشکل کمبود نیرو نداریم. بیش از تعداد افرادی که بازنشسته شدند، استخدام انجام شده و با اعلام تکمیل ظرفیت‌ها و حضور نیروها در کلاس درس، دیگر مشکلی در مناطق نداریم.

وی بیان کرد: از ابتدای مهر تا امروز ۳۵۰۰ نفر نیروی ابتدایی، ۲۰۰۰ نفر نیروی متوسطه، ۲۵۰۰ نفر از دانشگاه فرهنگیان که تحصیل آن‌ها تمام شده، ۱۰۰۰ نفر از کارنامه سبز آزمون استخدامی و ۱۰۰۰ نفر خرید خدمات قرارداد کار معین سال گذشته و در مجموع حدود ۱۰ هزار نفر نیرو به مدارس تزریق شدند.

سلطانی افزود: امسال ۷۰۰۰ نفر بازنشسته و به اندازه ۱۰۰۰ کلاس درس افزایش دانش‌آموز داشتیم که با این وجود ۲۰۰۰ نفر نیرو نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است. با این افزایش، کمبود بحرانی در مناطق از سمت مدیران گزارش نشده و نباید در مدارس و مناطق کمبود نیروی انسانی داشته باشیم.

سرپرست معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش‌وپرورش خراسان رضوی ادامه داد: از این ۱۰ هزار نفر، بیشترین جذب نیرو در مشهد انجام شده که حدود ۴۰۰۰ نفر بوده و همه به حاشیه شهر تزریق شده است.

وی درمورد مشکل کمبود کتاب درسی عنوان کرد: در مشهد ۱۰ هزار نفر دانش‌آموز می‌توانستند برای دریافت کتاب ثبت نام کنند اما ثبت نام نکردند. هر فردی ثبت نام انجام داده، کتاب هم دریافت کرده مگر اینکه مدرسه آن‌ها تغییر داشته که مشکل این دانش‌آموزان نیز حل شده است. تنها ۱۰ هزار نفر پیگیر ثبت نام برای کتاب نبودند که یا کتاب داشتند و یا تمایلی به دریافت کتاب نداشتند.
 

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.