منتقد سینما و تلویزیون گفت: معماهای سریال مجموعه «مرداب» بلافاصله لو می‌رود و قصه از یک معما به معمای دیگر می‌رسد. مخاطب این سریال کنجکاو نمی‌شود که در ادامه چه اتفاقی می‌افتد. چون می‌داند که ادامه داستان چه می‌شود.

معماهای «مرداب» بلافاصله لو می‌رود/ تکرار امیر جعفری در نقش‌های چرک

به گزارش قدس آنلاین، بهزاد عشقی اظهار داشت: در بعضی فیلم ها و سریال ها حتی اگر معما لو برود، اشکالی ندارد. مثلا در یک فیلم ابرقهرمانی خارجی تو می دانی قهرمان دست آخر پیروز می شود. ولی در همان داستان غافلگیری و هیجان به وجود می آورند. در سریال‌های ایرانی تو می دانی که قهرمان پیروز است. ولی چون از ترفندهای پیش پا افتاده استفاده می کنند، هیجانی به وجود نمی آورند. بنابراین تو با خیال راحت می توانی سریال را دنبال کنی. چون داستان پردازی و تعلیق وجود ندارد.

وی با بیان این نکته که به خاطر مهدی هاشمی سریال را دنبال می‌کند توضیح داد: مهدی هاشمی زمانی که همراه داریوش فرهنگ بود در کارهای درخشان مثل دایره گچی قفقازی بسیار درخشان کار کرده بود. در تصویر هم اولین کار خوب او سلطان و شبان بود. من چون هنوز در جستجوی خاطرات گمشده‌ام هستم؛ وقتی مهدی هاشمی در سریالی باشد، آن سریال را دنبال می کنم. البته در این سریال مهدی هاشمی فقط در قسمت‌های اول حضور داشت.

این منتقد با اشاره به این که سریال‌هایی مثل «مرداب» ملات و درونمایه و مواد لازم داستانی را ندارند تاکید کرد: هر قسمت سریال باید یک شروع و میانه و پایان داشته باشد و مخاطب را یک هفته کنجکاو کند که در ادامه چه می شود. ولی این گونه سریال‌ها کم می‌آورند و خودشان را تکرار می کنند. وقتی اصل داستان را مخاطب متوجه می شود، با داستانک‌های فرعی می خواهد داستان اصلی را کش بدهد.

وی افزود: «مرداب» یک شاه پیرنگ دارند که به درد سه قسمت می خورد. ولی با داستانک های فرعی سعی می کنند این داستان را تا بیست قسمت متورمش کنند. در قسمت‌های جدید نقشی که امیر جعفری بازی می‌کند به یک دختر جوان نظر دارد. او دختر را اغوا می کند و داستان اصلی فراموش می شود. مخاطب در مورد روابط این دو نفر معطل می‌ماند. امیرجعفری بازیگر خوبی است. ولی نقش های چرک را زیاد بازی کرده است و دارد خودش را تکرار می کند.

سریال «مرداب» در ژانر درام معمایی است و در آن بازیگرانی همچون مهدی هاشمی، شهرام حقیقت‌دوست، پانته‌آ پناهی‌ها، حامد کمیلی، مجتبی پیرزاده، الهام اخوان، ستاره پسیانی، یسنا میرطهماسب، الیکا ناصری، محمود نظرعلیان، آرش ظلی‌پور، صفر محمدی، مجید پتکی و امیر جعفری در نقش «شکیب» ایفای نقش می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.