۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷
کد خبر: 936187

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه ۹۰ درصد تریاک جهان در ایران کشف می‌شود گفت: جهت کاهش آسیب ناشی از اعتیاد مرکز ویژه‌ای با همکاری سازمان ملل راه اندازی شده است.

۹۰ درصد تریاک جهان در ایران کشف می شود

اسکندر مؤمنی، اظهارداشت: دنیا، ایران را به مقابله و مبارزه با مواد مخدر می‌شناسد، ایران ۴ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم کرده است.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ۹۲ درصد کشفیات مواد مخدر دنیا به ویژه تریاک در ایران انجام می‌شود. جمهوری اسلامی ایران در حوزه مبارزه همه جانبه با مواد مخدر اعم از مقابله، درمان، کاهش آسیب، پیشگیری و توانمندسازی فعالیت گسترده‌ای دارد.

وی افزود: در حوزه درمان و کاهش آسیب مرکزی پپژوهشی و تحقیقاتی ویژه را با همکاری سازمان ملل در تهران راه اندازی کردیم تحت عنوان مرکز پژوهش و تحقیقاتی درمان و کاهش آسیب در سطح منطقه.

مؤمنی بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران به طور متوازن و همگون در همه این حوزه‌ها تلاش می‌کند. مقابله در اولویت ما قرار دارد ولی در کنار کشوری قرار داریم که بیشترین تولید مواد مخدر را دارد.

وی افزود: نمایشگاهی که امروز افتتاح می‌شود با همکاری بسیاری از سازمان‌ها انجام گرفته و ستاد مبارزه با مواد مخدر بسترسازی و هماهنگی لازم را انجام داده است.

مؤمنی گفت: مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر آنقدر اهمیت دارد که به لحاظ کار اجرایی در ایران، رئیس جمهور رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.