سرپرست سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: همواره تفاوت معناداری بین طبقه بندی خودروهای وارداتی با خودروهای تولید داخل در بخشهای مختلف وجود داشته است از این رو من فکر نمی کنم خودروسازان از واردات خودرو به کشور نگرانی داشته باشند.

 خودروسازان از واردات خودرو نگران نیستند

به گزارش قدس خراسان، بابک احمدی پنجشنبه شب در حاشیه بازدید از بیست و سومین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو و صنایع وابسته در مشهد در جمع خبرنگاران افزود: در سالهایی که رکورد تولید خودرو در کشور را داشتیم، در همان زمان واردات خودرو نیز انجام می شد و خودروسازان نیز نه تنها نگران این موضوع نیستند بلکه در جهت تنوع محصولات و رشد کیفیت و امکان ایجاد مقایسه قیمتی و کیفی با خودروهای خارجی تلاش می کنند.

وی اضافه کرد: مسیری که در جهت واردات خودرو باز شده، مورد تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت در کنار حمایت از تولید داخل است، ذائقه مردم نیز تغییر کرده و این مهم بر اهمیت واردات خودرو می افزاید، لیکن هر خودرو و هر محصولی بازار و مشتری خود را دارد.

سرپرست ایدرو گفت: واردات خودرو به این معنا نیست که روی کیفیت خودروهای داخلی تاثیر بگذارد بلکه در بین خودروسازان داخلی برای ارتقای کیفیت و داشتن سهم بیشتری از بازار خودرو رقابت ایجاد می کند.

احمدی سیاست کشور در شرایط کنونی را مبتنی بر واردات خودرو متناسب با منابع ارزی در دسترس دانست و افزود: البته باید به این مساله نیز توجه کرد که تولیدات داخلی نیز گاه به قطعات و مواد اولیه خارجی نیاز دارند لذا باید متناسب با ظرفیتهای ارز در دسترس کشور این واردات انجام گیرد و وارد مدار منطقی خودش شود و یک تعادل نسبی به وجود آید.

وی خراسان رضوی را یکی از قطب های قطعه سازی صنعت خودرو در کشور دانست و ادامه داد: این صنعت از گذشته به صورت سنتی وجود داشته و در کشور توسعه یافته است، البته نباید امکانات و منابع و ظرفیتها را محدود به پایتخت کرد و آنها باید در کل کشور توزیع شوند.

سرپرست ایدرو اظهار کرد: نمایشگاه صنعت قطعه سازی خودرو و صنایع وابسته در مشهد شرایطی را فراهم می کند که قطعه سازان آخرین دستاوردها و ظرفیتهای خود را به منصه ظهور برسانند، از سوی دیگر صنایع جانبی و غیرخودرویی می توانند از ظرفیتهایی که در سبد خودرو وجود دارد برای توسعه کارشان استفاده کنند و این نمایشگاه فضای مناسبی است که برای حضور این تیم و مشتری ها و مصرف کنندگان به وجود آمده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    0 0
    تیتر را شما بخوانید، نگران هستند. تمام