مانور سیل و زلزله در زنجان با حضور ۱۱۰ تیم عملیاتی و با حضور یک هزار نفر در اطراف سد تهم و مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.

مانور سیل و زلزله در زنجان برگزار شد + تصاویر

به گزارش قدس آنلاین، مانور استانی سیل و زلزله صبح امروز با حضور ۱۱۰ تیم عملیاتی و با حضور یک هزار نفر در اطراف سد تهم در مساحتی به وسعت ۴۰ هکتار برگزار شد. مهمان ویژه این مانور استانی، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بود.

در این مانور استانی، آمادگی نیروهای امدادی همانند اورژانس، هلال احمر، پلیس و همین طور نیروهای ارتش و بسیج مورد سنجش قرار می‌گیرد. همچنین دستگاه‌های خدمات‌رسان همچون اداره برق، گاز و آب و فاضلاب هم در این مانور به جهت ارزیابی آنان هنگام وقوع سیل و زلزله حضور دارند.

عباس بابایی، در حاشیه این مانور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این مانور بزرگ سیل و زلزله امروز با حضور ۱۱۰ تیم در مساحتی به وسعت ۴۰ هکتار در برگزار شد.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ دستگاه خودرو سنگین و سبک در این عملیات به کارگیری شده است، گفت: علاوه بر نیروهای امدادی، دستگاه‌های خدمات‌رسان هم در این مانور بزرگ به جهت آمادگی برای مواقع سیل شرکت کرده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان با ابراز تأسف از اینکه همچین مانور منسجمی از ۱۰ سال گذشته در سطح استان برگزار نشده است، مطرح کرد: این در حالی است که همچین مانورهای برای ارزیابی آمادگی دستگاه‌ها باید به طور مرتب برگزار شود تا وضعیت خدمت‌رسانی نیروهای امدادی و خدمات‌رسان و دیگر دستگاه‌های اجرایی مورد ارزیابی قرار بگیرد.

به گفته بابایی ۴۴  درصد از مساحت استان زنجان در پهنه با خطر بالای زلزله، ۴۸ درصد در پهنه با خطر متوسط زلزله و فقط هشت درصد از مساحت استان در پهنه با خطر پایین زلزله قرار دارد و همین امر مستلزم این است که از آمادگی بالایی برخوردار باشیم.

مانور سیل و زلزله در زنجان برگزار شد + تصاویرمانور سیل و زلزله در زنجان برگزار شد + تصاویرمانور سیل و زلزله در زنجان برگزار شد + تصاویرمانور سیل و زلزله در زنجان برگزار شد + تصاویرمانور سیل و زلزله در زنجان برگزار شد + تصاویرمانور سیل و زلزله در زنجان برگزار شد + تصاویر

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.