کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان از دستور رئیس‌جمهور برای رسمی‌شدن مرز سیران‌بند بانه خبر داد.

دستور رئیس‌جمهور برای رسمی‌شدن مرز سیران‌بند بانه

به گزارش قدس آنلاین،  علی خداویسی عصر امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با کالای قاچاق استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، با بیان اینکه بسیاری از کارها بر اساس تعامل دستگاه‌ها پیش می‌رود چراکه دستورالعمل‌ها اجازه پیشبرد کارها را نمی‌دهد، اظهار داشت: متاسفانه مدیریت واحد در مرز باشماق نداریم، گمرک و راهداری هر کدام مواردی مطرح می‌کنند.

وی پیشگیری از قاچاق کالا را یکی از برنامه‌های اولویت‌دار ذکر کرد و گفت: در این راستا برنامه‌های مختلفی در دستور کار است.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان تصریح کرد: دستگاه‌های کاشف در مرز باشماق فاقد امکانات اولیه و مقابله هستند و علی‌رغم‌کمبود نیرو به صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه آمار پرونده‌های قاچاق در استان کردستان در عرضه بیشتر از کالا است، افزود: پیگیری و مقابله با دانه‌درشت‌ها در اولویت است.

دستور رئیس‌جمهور برای رسمی شدن مرز سیران‌بند بانه

علی نوری معاون امور اقتصادی استاندار کردستان نیز اظهار داشت: تمام مسائل و مشکلات مرز باشماق میراث دولت‌های گذشته بوده و قرار نیست طرح‌ها در چندماه به نتیجه برسد.

وی مهمترین چالش در مرز باشماق را تملک اراضی عنوان کرد و افزود: در چند سال گذشته اراضی این مرز به نام ۱۹ نفر بود که هر روز برای دریافت پول به استانداری و دادگستری مراجعه می‌کردند که ۱۸۱ میلیارد تومان آن در این دولت تامین و مشکل برطرف شد.

معاون امور اقتصادی استانداری کردستان تقویت تجارت خارجی را یکی از برنامه‌های مهم و اولویت‌دار ذکر کرد و گفت: ایجاد گیت خاص ویژه تجار خارجی، یکی ازمطالباتی بوده که در سفر چندماه گذشته به اقلیم عراق مطرح و پیگیری شد.

وی با اذعان به اینکه مشکلات مرز باشماق یکی دو تا نیست بلکه بسیار زیاد است، تصریح کرد: عزممان را جزم کرده تا آخر امسال اقدامات مدنظر در مرز باشماق را به جایی برسانیم.

نوری با تاکید بر اینکه نباید که تنها مرز باشماق را ببینیم بلکه باید مرز سیران‌بند بانه نیز به عنوان مرز رسمی شناخته و مورد قبول دولت عراق قرار گیرد، خاطر نشان کرد: در سفر اخیر رئیس‌جمهور بر رسمیت شناختن این مرز تاکید و به وزیر امور خارجه دستور پیگیری دادند.

معاون استاندار کردستان ابراز داشت: هر آنچه که در توانمان باشد برای حل مشکلات مرز باشماق دریغ نخواهیم کرد تا به نقطه قابل قبول برسانیم.

کشف ۹ میلیارد تومان کالای قاچاق در کردستان

بختیار خلیقی رئیس سازمان صمت استان کردستان نیز با اشاره به اینکه ۴۴۸۰‌ مورد کالا در بستر سامانه جامع انبارها ثبت شده است، اظهار داشت: در هفت ماهه نخست سال‌جاری تعداد بازرسی‌های موردی این سازمان ۵۸ درصد رشد داشته است.

وی از تشکیل ۹۴۱ پرونده کالای قاچاق به ارزش ۹ میلیارد تومان در هفت ماهه نخست سال‌جاری در استان خبر داد و گفت: میزان‌پرونده‌ها از لحاظ ریالی ۱۷۹ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان صمت استان کردستان افزود: در این مدت ۴۸۷ مورد بازرسی شکل گرفته که ۴۱ فقره پرونده به ارزش ریالی ۹ میلیارد ریال کالا کشف و ضبط شده و در اختیار اموال تملیکی قرار گرفته است.

خلیقی ادامه داد: همچنین در این‌ مدت ۷۰ مورد بازدید و بازرسی از انبارهای استان صورت گرفته که از این مجموع ۱۸ مورد تخلف عرضه خارج از شبکه احتکار و تبصره ۴ ماده ۱۸ به ارزش ۱۶۸ میلیون ریال داشته‌ایم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.