مدیر موسسه پرتو هنر تهران از آموزشگاه‌های حاضر در دومین جشنواره سراسری آموزشگاه‌های آزاد سینمایی معتقد است با توجه به اهمیت دهه ۶۰ در سینمای امروز و نسل درخشان هنرمندان این دهه باید از ظرفیت  حضور این افراد در عرصه آموزش سینما و تئاتر بیشتر بهره برد.

بهره گیری از ظرفیت هنرمندان دهه ۶۰ برای آموزش سینما و تئاتر

کامران احدی مقدم درباره اهمیت برگزاری دومین دوره جشنواره‌ سراسری آموزشگاه‌های آزاد سینمایی بعد از سال‌ها وقفه گفت: این اتفاق اقدام بسیار خوبی است که توسط سازمان سینمایی صورت گرفته است و باید آن را به فال نیک گرفت. چراکه خواسته ای بود که آموزشگاه‌ها سال‌ها پیگیرش بودند.

وی افزود: هنرجویان آموزشگاه‌ها در کنار انجمن سینمای جوانان ایران امروز بیشترین ورودی داوطلبان سینما و تئاتر را تشکیل می‌دهند. در سال‌های اخیر شاهد رشد و شکوفایی هنرجویان زیادی از این آموزشگاه ها بوده و هستیم، جریانی که به واسطه زنده یاد امین تارخ شروع شد و با تاسیس دیگر آموزشگاه‌ها رونق گرفت.

احدی مقدم بیان کرد: جشنواره آموزشگاه‌های آزاد سینمایی بیش از ده سال قبل یک دوره برگزار شده و البته طبیعی بود که در دوره اول نقاط ضعف وقوت خود را هم داشته باشد. حالا بعد از چند سال وقفه خوشبختانه دوباره این رویداد به جریان افتاده است و آثاری از هنرجویان مختلف در جشنواره حضور دارد، نکته جالب توجه این است که حضور عموم علاقه مندان در این رویداد آزاد است و به همین ترتیب آثار هنرجویان دیده خواهد شد. امیدواریم که این گام شروعی برای درخشش هنرجویان رشته‌های سینما و تئاتر در آینده نزدیک باشد.

مدیر موسسه پرتو هنر تهران درباره دستاوردهای احتمالی این جشنواره گفت: این جشنواره برای هنرجویان بسیار مفید خواهد بود زیرا بهترین عرصه برای ورود نیروهای جوان به سینما است اما محلی برای رقابت آموزشگاه‌ها نیست زیرا آن‌ها طبق دستورالعمل سامان داده شده از طریق دفتر مطالعات و فناوری‌های سینمایی رقابت کمی وکیفی در آن فضا را در پیش دارند اما این جشنواره برای کشف استعدادها و رقابت بچه‌های جوان است تا از شهرهای مختلف استعدادهای خود را بروز دهند. امیدوارم در سال‌های آینده نیز بتوانیم این جشنواره را ادامه دهیم.

احدی مقدم با ارائه یک پیشنهاد در جذب اساتید هنری توضیح داد: آموزشگاه پرتو هنر تهران و سایر آموزشگاه‌ها پرورش نیروهای جوان و مستعد را برعهده دارند. بسیاری از هنرمندان درخشان و پیشکسوت امروز کسانی بودند که روزی در دهه ۶۰ در باغ فردوس نسل اول هنرمندان سینمای بعد از انقلاب را تشکیل می‌دادند. با توجه به این چهره‌ها و خروجی آن دوران خوب است به ظرفیت بازگشت این هنرمندان به عرصه آموزش توجه شود امروز تا بتوان نتایج مطلوب آن دهه را البته با معیارهای امروز تکرار کرد.

دومین جشنواره سراسری آموزشگاه‌های سینمایی به دبیری مهدی شفیعی از ۳۰ آبان تا یکم آذر ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.