رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوستر تهران با تاکید بر برندسازی در صنعت لوستر، گفت: تولیدات در این صنعت قابل رقابت با محصولات اروپایی است و در جهت توسعه صادرات برنامه ریزی می‌کنیم.

برندسازی و توسعه صادرات در صنعت لوستر دنبال می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا،‌ «حمیدرضا منافی» امروز (یکشنبه) در نشست خبری به مناسبت برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی لوستر و چراغ‌های تزئینی اظهار داشت: مطابق آمارهای گمرک ارزش صادرات در صنعت لوستر در سه سال اخیر نزدیک‌به ۱۰ میلیون دلار بوده است، این درحالی است که بخش دیگری از صادرات به صورت چمدانی و سالیانه حدود ۲ میلیون دلار است.

وی ادامه‌داد: محصولات صنعت لوستر به دلیل کیفیت و مطلوبیتی که دارد، قابلیت عرصه بین‌المللی عرضه و صدور به کشورهایی نظیر ترکیه، سوریه و حاشیه خلیج فارس را دارد و این امر نیازمند برندسازی و معرفی تولیدات است.

این مقام صنفی با اشاره به وجود حدود ۲ تا سه‌هزار کارگاه و کارخانه لوستر در کشور، گفت: این صنعت فقط از محدوده پل صدر تا آزادگان در تهران حدود ۲۰۰ کارگاه تولیدی دارد، یک‌هزار و ۶۰ نفر نفر در اتحادیه عضویت دارند و همچنین در حوزه توزیع و فروش نیز فروشندگان فعال هستند.

وی بیان‌داشت: به‌طور میانگین در هر کارگاه تولیدی حدود پنج تا ۱۵ نفر فعال بوده و در کارخانه‌های بزرگ نیز تا ۴۰۰ نفر شاغل هستند.

منافی با بیان اینکه در بحث مواد اولیه صنعت لوستر مشکلی وجود ندارد، گفت: عمده مواد اولیه این صنعت از فلزات است که در کشورمان تولید می‌شود، اما تولید کنندگان شاهد نوسانات ارزی در خرید مواد اولیه هستند.

وی گفت: شفافیت در کارگاه‌ها و کارخانه‌های تولیدکنندگان صنعت لوستر وجود دارد آنان مقید به پرداخت مالیات هستند، اما به خاطر قرار گرفتن لوستر در کالاهای لوکس ضرایب مالیاتی بالایی به کارگاه‌ها و کارخانه‌ها اختصاص یافته است که درصدد رایزنی با سازمان امور مالیاتی هستیم، زیرا بحث اشتغالزایی در این کارگاه‌ها برای ما مهم است.

لزوم توجه صنعتگران لوستر به برندسازی

در ادامه این نشست، «کامبیز شفیعیان» دبیر انجمن صنفی کارفرمایی تولید کنندگان لوستر و چراغ‌های تزیینی استان تهران نیز با تاکید بر اینکه صنعتگران لوستر باید در برندسازی ورود کنند، گفت: در صورتی که صنعتگران به موضوع برندسازی توجه نکنند نمی‌توانند وارد رقابت در بازارهای جهانی شوند.

وی افزود: بدون صادرات این صنعت محکوم به شکست خواهد بود، ضمن اینکه شاهد صادرات چمدانی به کشورهای همسایه هستیم که باید این صادرات به صورت رسمی‌ انجام شود.

این مقام صنفی خاطرنشان‌کرد: صنعت لوستر باید آمیخته با هویت واقعی ایرانیان باشد و قابلیت عرضه و رقابت در عرصه بین‌المللی داشته باشد، اکنون چینی‌ها در صنعت لوستر ورود کرده‌اند و نیازهای این بازار را شناسایی کرده‌اند.

شفیعیان ادامه‌داد: صنعتگران جوان باید مورد حمایت قرار بگیرند، زیرا در آینده پرچمدار صنعت لوستر خواهند شد.

برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لوستر از ۳ تا ۶ آذر

«حامد بی‌آزار» معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی‌نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در ادامه این نشست اظهار داشت: متراژ این دوره از نمایشگاه ١١ هزار متر مربع است که نسبت به مساحت برگزاری نمایشگاه دوره قبل ۶۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی ادامه‌داد: در این نمایشگاه کارگاه‌های آموزشی در ٢ بخش شکل گرفته است، این دوره‌ها در کارگاه‌های تخصصی توسط دانشگاه صنایع و معادن وزارت صمت برگزار و به شرکت کنندگان گواهینامه مهارت ارائه می‌شود.

بی‌آزار خاطرنشان‌کرد: برگزاری دوره‌های تجارت الکترونیک، طراحی مدل کسب و کار، بازاریابی، شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی و صادرات، مشارکت موثر در نمایشگاه‌های جهانی و سایر موارد در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال ١۴٠ شرکت کننده در نمایشگاه حضور خواهند داشت، اضافه‌کرد: این صنعت با ٨٠ سال سابقه هنوز به جایگاه واقعی خود در عرصه صادرات و شناسایی بازارهای هدف نرسیده است که باید در این موضوع کار تخصصی و کارشناسی انجام شود.

معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی‌ نمایشگاه‌های بین‌المللی عنوان‌کرد: در نمایشگاه امسال ۱۰ هیات تجاری از کشورهای روسیه، عراق، ترکیه، ازبکستان و کشورهای خلیج فارس برای انتقال دانش و تجربه و صادرات حضور پیدا خواهند کرد.

وی گفت: یکی از دستاوردهای این نمایشگاه در سال گذشته امضای ۸۰۰ قرارداده داخلی و ۱۱۰ قرارداد خارجی بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    0 0
    ما برندسازی هم کردیم، اما دولت متاسفانه حمایتی از صنایع خرد نداره و فقط هم و غم ش شده رسیدگی به کارخانجات پیر در حال ورشکستگی و احیای جسد رو به موت شون! به جای حمایت از جوان ها و برندهای قابل صادرات، سنگ جلوی پای ما میگذارند.