خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که هزاران معترض به تداوم جنگ در غزه روز گذشته در نقاط مختلف اروپا از جمله انگلیس، فرانسه، هلند و لهستان تظاهرات کرده و خواستار اعلام آتش‌بس در این باریکه شدند.

اروپا عرصه تظاهرات حامیان آتش‌بس در غزه شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، در پاریس چندین هزار نفر در زیر باران سیل آسا پشت پارچه نوشته ای راهپیمایی کردند که روی آن نوشته شده بود "قتل عام غزه و کرانه باختری را متوقف کنید، آتش بس فوری".

به تخمین برگزارکنندگان این تظاهرات،۶۰ هزار نفر در پایتخت و ۴۰ هزار نفر در ده ها شهر دیگر فرانسه تجمع کردند.

در مارسی نیز صدها نفر برای قربانیان فلسطینی جنگ غزه یک دقیقه سکوت کردند. پلیس تولوز نیز خبر داد که بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر در راهپیمایی هواداران فلسطین شرکت کردند.

این خبرگزاری افزود: در دیگر نقاط اروپا نیز تجمعات و راهپیمایی مردم در حمایت از مردم فلسطین برگزار شد. حدود چهار هزار نفر در ژنو سوییس راهپیمایی و شمع هایی را به شکل نقشه غزه در مقابل مقر اروپایی سازمان ملل روشن کردند.

روی یک پارچه نوشته بزرگ نیز نوشته شده بود "نسل کشی در غزه را متوقف کنید" و بسیاری از حاضران نیز به انگلیسی فریاد می زدند "فلسطین آزاد باید گردد!"

در آمستردام پایتخت هلند نیز تجمعی در حمایت از آتش ‌بس در غزه برگزار شد.

چندین هزار نفر نیز در لیسبون پایتخت پرتغال راهپیمایی کرده و بسیاری به زبان انگلیسی فریاد زدند "فلسطین آزاد خواهد شد".

در ورشو نیز چند صد نفر راهپیمایی کرده و در برابر سفارت رژیم صهیونیستی در لهستان تجمع کردند.

در انگلیس معترضان در لندن بر علیه کایر استارمر رهبر حزب اپوزیسیون کارگر تجمع کرده و با تکان دادن پرچم‌های فلسطین شعار می‌دادند "آتش بس همین حالا!"

برخی نیز دست نوشته هایی با مضامین "جنگ در غزه را متوقف کنید" و "استارمر – دستانت آغشته به خون است!" در دست داشتند.

استارمر، یک وکیل پیشین حقوق بشر است و پیش ‌بینی می‌شود حزبش در انتخابات سال آینده پیروز شود. وی از درخواست آتش‌ بس دائمی در غزه خودداری کرده و خواهان وقفه بشردوستانه در عملیات رژیم اسرائیل است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.