گرچه تا شروع نیم‌فصل دوم هفته‌های زیادی باقیمانده اما باشگاه استقلال از همین حالا به‌دنبال تقویت این تیم است و قصد دارد با متقاعد کردن آبی‌ها جهت کسر دوباره قرادادشان، بستر را برای جذب ۲ ستاره فراهم کنند.

خداحافظی استقلال با ۲بازیکن؛ ۲ستاره زیر ذره‌بین نکونام؛ کسر دوباره قراردادها

به گزارش قدس انلاین، جواد نکونام، سرمربی تیم فوتبال استقلال برای کسب موفقیت با تیمی که از دوران کودکی آن را دوست داشت، انگیزه زیادی دارد؛ سرمربی جسور و باانگیزه آبی‌پوشان که در سال‌های نه چندان ستاره فوتبال ایران بود و بازوبند کاپیتانی تیم ملی را بر بازو می‌بست، می‌خواهد وقتی سوت آخرین بازی لیگ بیست‌وسوم زده می‌شود، خوشحال‌ترین مربی کره زمین باشد.

سرمربی استقلال فصل را با حاشیه‌ها و چالش‌های زیادی آغاز کرد. اما این چالش‌ها باعث نشد او انگیزه‌اش را از دست بدهد چون در روز معارفه رسمی‌، به سختی‌های کار در استقلال اذعان کرد و قول داد با همه توان در این مسیر بجنگد.

تیم نکونام حالا در صدر جدول قرار گرفته است و دوست ندارد این جایگاه را تا پایان فصل از دست بدهد. او در روزهایی که لیگ تعطیل و هفته‌های زیادی تا پایان نیم‌فصل باقیمانده است، دغدغه‌های فراوانی دارد و علاوه بر اینکه به فکر بازی‌های باقیمانده استقلال در لیگ برتر است، برنامه‌ریزی خود را جهت تقویت تیمش برای نیم فصل دوم از همین حالا آغاز کرده است.

نکونام به خوبی می‌داند در نیمه دوم لیگ برتر بازی‌ها حساس‌تر و امتیازگیری سخت‌تر می‌شود و به همین دلیل باید نقاط ضعف و قوت تیمش را برطرف و تقویت کند.

به طور حتم استقلال برای تقویت تیم خود به دنبال جذب بازیکن خواهد بود هر چند فهرست خرید نکونام طولانی نخواهد بود.

آنچه درباره آبی‌ها حتمی به نظر می‌رسد این است که استقلال جذب ۲ بازیکن در ۲ پست متفاوت را دستور کار قرار داده است.

خط دفاعی استقلال هرچند تا اینجای مسابقات نمایش‌های خوبی را به اجرا گذاشته است اما اولین پستی که نکونام به دنبال تقویت آن خواهد بود، دفاع وسط است. مصدومیت‌ محمدحسین مرادمند و آرمین سهرابیان و فشردگی‌ بازی‌ها در نیم فصل دوم او را به تکاپو انداخته است تا هر طور شده یک مدافع وسط توانمند به خدمت بگیرد.

دومین خرید احتمالی استقلال یک شماره ۱۰ واقعی خواهد بود؛ بازیکنی توان تکنیکی بالایی داشته و خلاق و باهوش باشد و بتواند جلوتر از هافبک‌های میانی و پشت مهاجم بازی کند.

البته جذب این بازیکن‌ها با ۲ چالش همراه خواهد بود. نخستین چالش به خروج ۲ نفر از فهرست استقلال بستگی دارد. با توجه به اینکه فهرست آبی‌پوشان پر است و آنها جای خالی ندارند برای جذب بازیکن در نیم‌فصل دوم، باید فهرست را خالی کنند. البته به نظر می‌رسد نکونام برای حل این مشکل کار سختی پیش رو نخواهد داشت! او نشان داده یک مربی جدی است که منافع استقلال را به هر چیز دیگری ترجیح می‌دهد و هر بازیکنی که نتواند انتظاراتش را در هفته‌های آتی برآورده سازد، در فهرست خروج قرار خواهد داد.

اما دومین چالش استقلال برای جذب بازیکن به سقف قرارداد مربوط می‌شود؛ ماجرایی که تا همین الان حاشیه‌های زیادی را برای آبی‌پوشان ایجاد کرده و پرونده آنها در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در حال بررسی است.

مدیران استقلال برای آنکه بدون تخلف یا دور زدن قانون، با خیال آسوده به فکر جذب بازیکن باشند، تلاش‌های خود را آغاز کرده‌ و سرگرم مذاکره با بازیکنان هستند تا باز هم قراردادشان را کاهش دهند تا از این حیث برای آبی‌ها مشکلی به‌وجود نیاید. به طور حتم انتظار می‌رود با جوی که در هفته‌های اخیر در این تیم شکل گرفته است، نفرات دیگری نیز قراردادشان را کسر خواهند کرد و به نظر نمی‌رسد استقلال برای جذب بازیکن در نیم فصل دوم با مشکلی به نام سقف قرارداد مواجه شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.