مدیر دفتر توسعه بازار برق و هماهنگی با بورس انرژی شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: تابلوی سبز بورس انرژی در روز ۲۷ آبان‌ماه از نظر تعداد معاملات انجام شده رکورد جدیدی را ثبت کرد.

ثبت رکورد تعداد معاملات در تابلوی سبز بورس انرژی

به گزارش قدس آنلاین، «بهروز احمدی حدید» با اشاره به استقبال شرکت‌های مصرف‌کننده و خرده‌فروشان برق از این روند اظهار کرد: تعداد معاملات برق در بورس انرژی در حال افزایش است.

وی با اشاره به آمار شرکت بورس انرژی در ۲۷ آبان‌ماه ۱۴۰۲، افزود: بیشترین تعداد معامله برق تجدیدپذیر در یک روز با تعداد ۹۳ معامله در تابلوی برق سبز ثبت شده است و تعداد ۷۲ خریدار شامل ۶۳ مصرف‌کننده نهایی و ۹ شرکت خرده‌فروش اقدام به خرید برق سبز کرده‌اند.

مدیر دفتر توسعه بازار برق و هماهنگی با بورس انرژی خاطرنشان کرد: از تعداد ۹۳ معامله انجام شده در بیست و هفتم آبان یک معامله در تالار فیزیکی سبز و بقیه معاملات در تابلوی معاملات سلف سبز انجام‌گرفته است.

احمدی حدید گفت: در این روز بیش از ۷.۷ میلیون کیلووات‌ساعت برق تجدیدپذیر با ارزشی بیش از ۱۳ میلیارد ریال در تابلوی سبز بورس انرژی معامله شد که این میزان برابر با ۱۰۸۲۶ کیلووات ظرفیت ماهانه است.

وی ادامه داد: ورود شرکت‌های خرده‌فروش برق به معاملات تالارهای سبز برق، یکی از دلایل رشد تعداد معاملات در این تالارها بوده است.

سال گذشته وزارت نیرو با هدف تسهیل توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، تابلوی سبز بورس انرژی را راه‌اندازی کرد. این تابلو با هدف برطرف‌ کردن نیاز صنایع و بخش اداری به احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر راه‌اندازی شده است.

در همین زمینه، سخنگوی صنعت برق گفت: با رونق معاملات برق در تابلوی سبز بورس انرژی شاهد توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر هستیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.