مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ۲۴ فروند کشتی پهلودهی شده در بزرگترین‌بندر تجاری ایران، ۱۲ فروند کشتی مربوط به گندم و هفت فروند مربوط به کود بوده است.

پهلودهی ۱۲ فروند کشتی گندم در هرمزگان

به گزارش قدس آنلاین،  حسین‌ عباس‌نژاد بیان داشت: یک میلیون و ۱۹۶هزار و ۹۸۳ تن کالای اساسی از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه توسط ۲۴ فروند کشتی در بندر شهید رجایی وارد و تخلیه شده است.

وی با اشاره به کاهش واردات کالای اساسی ادامه داد: این کالاهای اساسی شامل گندم، کود، روغن،شکر، ذرت و برنج بوده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، از این میزان واردات کالای اساسی، ۷۴۶ هزار و ۶۴۲ تن مربوط به واردات گندم بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد واردات و تخلیه گندم در این بندر کاهش پیدا کرده است.

عباس‌نژاد گفت: از ۲۴ فروند کشتی پهلودهی شده در بزرگترین‌بندر تجاری ایران، ۱۲ فروند کشتی مربوط به گندم، هفت فروند مربوط به کود بوده است.

وی اضافه کرد: در این بازه زمانی ۲۰۸ هزار و ۴۶۴ تن کود و ۱۰۷ هزار و ۷۹۵ روغن در اسکله‌های اختصاصی کالای اساسی بندر شهید رجایی تخلیه شده است.

گفتنی است؛ بندر شهید رجایی یکی از مهم‌ترین مبادی ورودی کالای اساسی کشور محسوب می‌شود که دارای ۱۸ باب انبار مسقف به مساحت ۱۳۰ هزار متر مربع با ظرفیت بیش از ۳۵۰ هزار تُن، تعداد ۶ پست اسکله ویژه کالای اساسی، ظرفیت ۱۰۰ هزار تُن انواع کالاهای اساسی فله خشک، ۹۰ هزار متر مربع محوطه بارانداز و همچنین تعداد سه پایانه نگهداری فرآورده‌های روغن خوراکی به ظرفیت ۳۷۰ هزار تُن است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.