معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از راه اندازی ۳۲ خانه یاریگران زندگی در سطح کشور خبر داد.

راه اندازی ۳۲ خانه یاریگران زندگی در سطح کشور

به گزارش قدس آنلاین، اصغر باقرزاده یکم آذرماه در آئین افتتاح خانه یاریگران استان مرکزی اظهار کرد: آموزش وپرورش به تنهایی نمی تواند بار بزرگ تربیت را بر عهده بگیرد و نیاز است واحدها و نهادهای دیگر به کمک آموزش و پرورش بیایند.

وی افزود: در ۱۳ مقیاس آسیب اجتماعی، ۵ میلیون دانش آموز کلاس سوم و ششم و هفتم وهشتم و دهم، غربالگری شده اند و مشخص شده که دانش آموزان با چه آسیب هایی درگیرند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در مدارس کشور، آموزش سامانه نماد به مدیران مدرسه ارائه شده تا از بروز آسیب و گسترش آسیب های اجتماعی جلوگیری کنند، در این راستا خانواده ها نیز باید پای کار باشند و کودکان و دانش آموزان را در مواجهه با برخی فضاها از جمله فضای مجازی همراهی کنند تا از درگیر شدن آنان با آسیب های موجود در این فضا جلوگیری شود.

باقرزاده محور کار مراقبت را، فعال کردن دانش آموزان دانست و گفت: آموزش و پرورش باید دانش آموزانی را که در معرض آسیب قرار دارند بسنجد و شناسایی کند و همچنین توانمندسازی دانش آموزانی که از آسیب اجتماعی دور هستند را در دستور کار داشته باشد.

وی اظهار کرد: با کمک راه های پیشگیری از جمله راه اندازی و فعالیت خانه یاریگران زندگی می توان از بسیاری آسیب ها جلوگیری کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با یادآوری ایجاد ۳۲ خانه یاریگران زندگی در سطح کشور افزود: در حوزه آسیب های اجتماعی فعالیت های متفاوت و متنوعی آغاز شده که یکی از مهمترین فعالیت ها ایجاد مراکزی برای توانمندسازی دانش آموزان، خانواده ها، معلمان و مربیان است که در این مراکز آموزش‌های لازم با شیوه‌ها و قالب‌های متفاوت و متنوع از جمله کلاس های آموزشی، بازی ها، دورهمی ها، تبادل تجارب و آشنایی با عوامل آسیب های اجتماعی به آنها ارائه می شود.

باقرزاده خاطرنشان کرد: ۳۲ مرکز خانه‌ یاریگران زندگی در مرحله اول با مشارکت ستاد مبارزه مواد مخدر و معاونت اجتماعی و سیاسی استانداری استان‌های کشور ایجاد شده و اکنون در تمامی مراکز استان‌ها این خانه ها فعال بوده و به مرور در مناطق و نواحی استان ها نیز مکان‌هایی به این مهم اختصاص داده می شود.

باقری، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی نیز گفت: در اهمیت آموزش و پرورش جای بحث وجود ندارد و در حوزه امنیتی و اجتماعی هیچ وزارتخانه ای به اهمیت وزارتخانه آموزش و پرورش نیست.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش در دولت سیزدهم به جایگاه و اهمیت خود بازگشته است. آسیب های اجتماعی در سطح کشور و استان که اعتیاد در راس آن اعتیاد قرار دارد، رو به افزایش است و جامعه هدف آن دانش آموزان هستند سن این معضل نیز در جامعه در حال کاهش است.

حجت الاسلام منصوری، رئیس اداره امور تربیتی مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش استان مرکزی نیز گفت: در راستای مهارت افزایی برای دانش آموزان و خانواده ها و فرهنگیان، بزرگترین خانه مهارت افزایی پیشگیری از اعتیاد وآسیب های اجتماعی در کشور در فضایی به مساحت ۲ هزار متربع در کانون امام خمینی اراک به بهره برداری می رسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.