وزیر دفاع با اشاره به توان عملیاتی مقاومت تا عمق سرزمین‌های اشغالی و تلفات بی‌سابقه نیروهای رژیم صهیونیستی تأکید کرد: این موضوع بیانگر تحولی مهم و اثرگذار در توان رزمی و تسلیحاتی نیروهای مقاومت است که شکستی سنگین را در سه سطح سنگین راهبردی، واکنشی به این رژیم تحمیل کرده است.

رژیم صهیونیستی توان شکست نظامی حماس را ندارد/ سه دستاورد موشکی، دریایی و هوایی در شرف رونمایی است

امیر آشتیانی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در پاسخ به یسوال خبرنگار قدس آنلاین، درباره ارزیابی‌اش از روند تحول و رشد توان دفاعی و نظامی مقاومت فلسطینی و موشکبارات تل‌آویو توسط حماس با گذشت یک ماه و نیم از بمبارانها و عملیات زمینینی ارتش این رژیم در غزه، با اشاره به ینکه رژیم صهیونیستی در سه سطح سنگین راهبردی، واکنشی و عملیاتی از مقاومت فلسطین و حماس متحمل شکست شده، گفت: این رژیم با ارتکاب انواع جنایات جنگی و حملات وحشیانه علیه غزه دست و پاهای آخر خود را می‌زند.

وزیر دفاع با تأکید بر اینکه اعزام نیروهای و ناورهای آمریکایی به منطقه نشان دهنده ضعف رژیم صهیونیستی و علم آنها به آسیب‌پذیر بودن و آغاز روند اضمحلال این رژیم است، اضافه کرد: همه کارشناسان نظامی، اطلاعاتی و سیاسی به این باور رسیده‌اند که رژیم صهیونیستی هیچ توفیق راهبردی از این بمباران‌ها و ویرانگری‌ها و آدمکشی به دست نخواهد آورد و روز به روز خود را در معرض قضاوت افکار عمومی جهان قرار می‌دهند و منفورتر می‌شود.

وی افزود: قطعا مقاومت اسلامی حماس و مردم فلسطین با ذخیره استراتژیک نیروی انسانی معتقد و مومنی که دارد و توان نظامی قابل قبول و مقتدری که بوجود آورده‌اند، نه تنها قادرند در برابر حملات سنگین و وحشیانه و بمباران هوایی اسرائیلی‌ها مقاومت کنند، بلکه نشان داده‌اند قادر هستند از خود دفاع کرده و حملات سنگین و مؤثری را علیه مواضع رژیم صهیونیستی درعمق سرزمین‌های اشغالی و  در مواجهه با عملیات زمینی و ورود نیروهای اسرائیلی به خاک غزه صورت دهند که بیانگر تحولی مهم و اثرگذار درتوان رزم و تسلیحاتی نیروهای مسلح است.

تلفات و شکست‌های ارتش اسرائیل بی سابقه است

امیر آشتیانی خاطرنشان کرد: رژیم اشغال‌گر قدس با علم به توانایی و ظرفیت مقاومت به راهبرد بمباران هوایی و ویرانگری در برابر حماس و غزه روی آورده چون می‌داند توان مواجهه با نیروهای مقاومت در زمین را ندارد و با گذشت هفته‌ها از حملات اسرائیل می‌بینیم توان دفاعی و عملیاتی حماس و نیررهای مقاومت سر جای خود است و هیچ آسیبی ندیده و  نه تنها حملات موشکی به داخل سرزمین های اشغالی انجام می‌دهد که در عملیات زمینی هم ضربات و تلفات سنگینی را به نروهای نظامی رژیم صهیونیستی وارد می‌کنند که سبب شده در بسیاری مواضع اسرائیلی‌ها ناگزیر به عقب نشینی شوند. تلفات نیروهای رژیم صهیونیستی هم بی‌سابقه بوده و تا کنون در هیچ عملیاتی تا این حد متحمل تلفات نشده بودند و همه این موارد حاکی از اینست که امدادهای غیبی و نصرت الهی شامل مردم غزه شده است.

وی در پاسخ به سوال دیگری و در واکنش به ادعای مقامات رژیم صهیونیستی در مورد مسئولیت ایران در توقیف کشتی اسرائیلی توسط انصار الله یمن هم با رد این ادعا، گفت: جنایات و رفتارهای این رژیم و کشتار کودکان و زنان در غزه حتما با عکس‌المعل مردم و جریانهای موجود در منطقه مواجه خواهد شد و آنها  علیه تجاوزگر اقدام می‌کنند و این موضوع ارتباطی با جمهوری اسلامی ایران ندارد. آنها تاوان و هزینه رفتارها و جنایات و ظلم خودشان را می‌دهند و باید این واقعیت را بپذیرند و  در نهایت باید تن به آتش بس بدهند.

رونمایی از سامانه پیشرفته پدافندی آرمان

وزیر دفاع  درباره زمان رونمایی از سامانه آرمان هم با بیان اینکه تلاقی چند رویداد سبب تأخیر در این رونمایی شد، گفت امیدواریم در هفته پیش رو از این سامانه هم رونمایی صورت گیرد.

وی افزود: این یک سامانه واکنشی و پدافندی با قابلیت کشف اهداف تا فاصله ۱۵۰ کیلومتر و  انهدام هدف  تا فاصله ۱۲۰ الی ۱۵۰ کیلومتری است و از ویژگی‌های ان می‌توان به  سرعت عملیاتی شدن بسیار بالا اشاره کرد.

ناوشکن دیلمان به نیروی دریایی راهبردی ارتش می‌پیوندد

امیر آشتیانی در بخش دیگری از اظهارات خود در جمع خبرنگاران با اشاره به دستاوردهای جدید صنایع دفاع اظهار داشت: یکی از جدیدترین محصولات دفاعی کشور ناوشکن دیلمان است که در هفته ابتدایی آذرماه رونمایی خواهد شد.

امیر آشتیانی ادامه داد: این ناوشکن به نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران الحاق خواهد شد و توان این نیرو را به شکل قابل توجهی افزایش خواهد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: این ناوشکن از کلاس «موج» است و نسبت به ناوشکن‌های قبلی دارای مزیت‌های بسیار زیادی همچون تقویت موتور، ماندگاری دریا، توان دریانوردی در آب‌های متلاطم و نصب سامانه‌های متعدد است که از طریق آن‌ها می‌تواند مطابق با تهدیدات موجود زیرسطحی، سطحی و پروازی، عملیات انجام بدهد.

اوج‌گیری جت یاسین 

وی همچنین در خصوص بازدید رهبر معظم انقلاب اسلامی از آخرین دستاوردهای موشکی کشور گفت: امام خامنه‌ای در این دیدار با جدیدترین دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آشنا شدند و از موفقیت و پیشرفت این نیرو ابراز خرسندی کردند.

امیر آشتیانی در ادامه عنوان کرد: هواپیمای جت آموزشی «یاسین» یکی از دستاوردهای سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع است که نقش مهمی در حوزه آموزش خلبانان کشور دارد.

وزیر دفاع اضافه کرد: این هواپیما تا ساعاتی دیگر برای اولین‌بار پرواز خود را آغاز می‌کند و نتایج این پرواز را به استحضار مردم عزیزمان خواهیم رساند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.