»پولیتیکو» گزارش داده اوکراین برای دومین زمستان جنگ، از آمریکا رادارهای کوتاه‌برد «سنتینل» را که برای ردیابی موشک‌های بالستیک، پهپادها و هواپیماها طراحی شده، درخواست کرده است.

رادارهای کوتاه‌برد، درخواست جدید اوکراین از آمریکا

به گزارش قدس آنلاین، اوکراین می‌خواهد از ایالات متحده رادارهای کوتاه‌برد سنتینل (Sentinel) که برای ردیابی موشک‌های بالستیک، پهپادهای با حرکت کندتر و هواپیماهای بال ثابت و دوار طراحی شده دریافت کند. 

رسانه آمریکایی «پولیتیکو» به نقل از یک فرد آشنا به مذاکرات آمریکا و اوکراین افزود اوکراین درخواست خود را برای دریافت این رادارها با انتظار پیش رو داشتن زمستان سخت و این که دولت این کشور برای حملات روسیه به زیرساخت‌ها آماده می‌شود، توضیح می‌دهد. 

وزیر دفاع آمریکا ۲۰ نوامبر (دوشنبه، ۲۹ آبان) برای اعلام تداوم حمایت از اوکراین به کی‌یف سفر کرد و در آنجا با رئیس‌جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی و وزیر دفاع این کشور رستم عمروف دیدار کرد. بعد از آن، آستین از تخصیص بسته کمک نظامی به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار به اوکراین خبر داد. 

به گزارش رسانه‌های اوکراینی، آستین در کی‌یف گفت سلاحی در زرادخانه آمریکا نیست که به عصای جادویی برای اوکراین تبدیل شود و در عوض کی‌یف درگیر مبارزه‌ای طاقت‌فرساست و همه چیز به این بستگی دارد که از سلاح های ارائه شده توسط غرب چطور استفاده می‌کند. 

طبق گزارش‌ها، آمریکا از زمان درگیری‌ها در اوکراین بیش از ۴۰ میلیارد دلار کمک امنیتی به این کشور ارائه کرده است. آمریکا تاکنون بزرگ‌ترین تامین‌کننده نظامی به اوکراین است و قطع کمک‌های آن ضربه بزرگی به اوکراین خواهد بود، زیرا این کشور برای زمستان دوم جنگ آماده می‌شود.

 با وجود این کمک‌ها، کی‌یف نتوانسته در ضدحملات علیه ارتش روسیه به‌رغم در اختیار داشتن تسلیحات و تجهیزات پیشرفته غربی موفق عمل کند و تلفات و خسارات سنگینی را متحمل شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.