وزیر نفت گفت: گسترش و تداوم تنش‌ها در منطقه منجر به نااطمینانی و بی‌ثباتی در بازارهای انرژی به‌ویژه بازارهای جهانی نفت می‌شود، از این رو اعضای اوپک‌پلاس در نشست پیش رو همه گزینه‌های موجود را بررسی می‌کنند.

اوجی: ایران از توافق و تصمیم‌های اوپک‌پلاس حمایت می‌کند

به‌گزارش قدس آنلاین، جواد اوجی در آستانه برگزاری نشست‌های وزارتی اوپک و اوپک‌پلاس در هفته آینده (شنبه و یکشنبه، چهارم و پنجم آذرماه) گفت: با نزدیک شدن به زمان برگزاری سی‌وششمین نشست وزارتی ائتلاف تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپک (اوپک پلاس)، گمانه‌زنی‌ها درباره تحولات پیش‌رو و تصمیم‌های احتمالی نشست اوپک‌پلاس افزایش یافته است.

وی افزود: گسترش و تداوم تنش‌ها در منطقه خاورمیانه منجر به نااطمینانی و بی‌ثباتی بازارهای انرژی به‌ویژه بازار نفت خواهد شد و امنیت انرژی منطقه و جهان را به خطر می‌اندازد.

وزیر نفت ادامه داد: تداوم بی‌ثباتی سیاسی باعث نوسان‌های شدید قیمتی در بازارهای جهانی نفت می‌شود و امنیت تأمین انرژی و توسعه پایدار صنعت انرژی را به خطر می‌اندازد.

اوجی با اشاره به نشست وزارتی پیش‌روی اوپک‌پلاس در وین، تصریح کرد: همه ناظران و متخصصان بازار نفت به دستاوردهای سازنده توافق اوپک‌پلاس برای ثبات بازار و تحقق امنیت انرژی اذعان دارند و کشورهای عضو  این ائتلاف، در نشست پنجم آذرماه در دبیرخانه اوپک، همه گزینه‌های موجود برای حفظ ثبات بازار نفت را مورد توجه قرار می‌دهند.

وی گفت: ایران به عنوان یکی از مؤسسان اوپک، همواره از توافق اوپک‌پلاس و تصمیم‌هایش حمایت می‌کند زیرا توافق اعضای این ائتلاف در قالب بیانیه همکاری اوپک و غیراوپک (Declaration of Cooperation) ) را به سود بازار نفت، تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و اقتصاد جهانی می‌داند.

وزیر نفت افزود: حفظ ثبات پایدار در بازار نفت، نیازمند تثبیت و تداوم همکاری و تشریک‌مساعی اعضای اوپک و تولیدکنندگان غیراوپک است و اراده کشورهای عضو ائتلاف اوپک‌پلاس، برقراری و حفظ ثبات در بازار نفت است که عملکرد این کشورها در سال‌های اجرای توافق بیانیه همکاری به‌طور کامل این موضوع را ثابت می‌کند.

طبق اعلام وزارت نفت، وی اشاره کرد: توافق اوپک‌پلاس و تصمیم‌هایش عامل مهمی در حذف نوسان‌های بازار نفت، کمک به بهبود شرایط اقتصاد جهان و تشویق سرمایه‌گذاری‌های تازه در صنعت نفت جهان و تأمین امنیت انرژی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.