براساس رنکینگ فیفا، تیم ملی ایران تنها با تیم ملی روسیه که در رتبه ۳۹ رنکینگ قرار دارد، از بین ۵۰ تیم برتر ملی رقابت کرد و در طول سال ۲۰۲۳ دیگر رقبای ایران همگی جزو تیم‌های درجه دوم و سوم فوتبال آسیا و جهان محسوب می‌شوند و هیچ‌گاه شاگردان قلعه‌نویی برابر حریفی قدرتمندتر از خود محک زده نشدند.

خوب شد مقابل ازبکستان مساوی کردیم

به گزارش قدس آنلاین، با وجود کسب ۹ پیروزی و پذیرش دو تساوی، دریافت هفت گل در طول ۱۱ مسابقه سبب شده نگرانی‌ها نسبت به آینده کاری تیم ملی در جام ملت‌های آسیا دوچندان شود. هر چند که کادرفنی تیم ملی امید زیادی دارند بتوانند با حفظ رکورد شکست‌ناپذیری، روزهای خوبی را در تورنمنت پیش‌رو تجربه کنند.آندرانیک تیموریان، مربی تیم ملی فوتبال ایران این نتیجه را با وجود انتقادهایی که می‌شود، مطلوب توصیف می‌کند. او براین باور است یک امتیاز درخانه تیمی که جزو مدعیان محسوب می‌شود، نتیجه خوبی است.

*درحالی که می‌توانستید ۳ امتیاز بازی با ازبکستان را هم بگیرید اما درنهایت این بازی مساوی شد.

ازبکستان تیم خوبی است و ما هم جزو مدعیان آسیا محسوب می‌شویم و تیم خوبی داریم، اما احساس می‌کنم در نیمه دوم قدری عقب بازی کردیم و شاید بازیکنان تصور می‌کردند برد مقابل ازبک‌ها قطعی است. به همین دلیل نتوانستیم بازی برده را حفظ کنیم و در نهایت فقط یک امتیاز از این میدان بدست آوردیم. به اعتقاد من ازبک‌ها درحال حاضر یکی از تیم‌های خوب فوتبال در قاره آسیا محسوب می‌شوند.

*قلعه‌نویی بعد از بازی گفته بود این تساوی برای ما درس است.

درست است. من هم همین عقیده را دارم و چه خوب شد که اینجا چنین اتفاقی رخ داد. البته نباید از حق هم بگذریم چون برخی طوری انتقاد می‌کنند که انگار تیم ملی باخته است. ما در خاک ازبکستان به تساوی رسیدیم. تیم ملی حتی در تهران هم به ازبک‌ها باخته بود و درفوتبال چنین اتفاقاتی طبیعی است. به هرحال همه تیم‌ها در حال کار هستند و ازبک‌ها هم می‌خواهند پیشرفت کنند واین طور نیست که انتظار داشته باشیم آن‌ها مقابل ما تیمی دست و پا بسته باشند.

*این نتیجه در عملکرد ما درجام ملت‌ها تأثیر خواهد گذاشت؟

هر تورنمنتی شرایط و فضای خاص به خودش را دارد و این طور نیست که تساوی مقابل ازبکستان در نتیجه گیری ما در جام ملت‌های آسیا تأثیربگذارد. باید با برنامه وارد جام ملت‌ها شویم. بازی‌های انتخابی جام جهانی شرایط خودش را دارد و بازی‌های جام ملت‌ها هم طور دیگری است. البته ما باید خودمان را در هرحال آماده پیکار با تیم‌ها بزرگ کنیم.

*اینکه می‌گویند شما نیمه مربیان را باختید را به عنوان یک انتقاد قبول دارید؟

اگر انتقاد سازنده باشد و از روی حب و بغض نباشد، قبول داریم اما به هرحال این طور هم نیست که از دور برخی بنشینند و انتقاد کنند. به نظر من تساوی درخاک ازبک‌ها نتیجه خوبی بود. اگر ما ابتدا دو گل از حریف می‌خوردیم و بعد از دو گل می‌زدیم و به مساوی می‌رسیدیم همه الان تعریف و تمجید می‌کردند. اما چون برعکس شده این انتقادات به وجود آمده است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.