رئیس‌جمهور روسیه طی سخنرانی آنلاین خود در اجلاس فوق‌العاده گروه ۲۰ اظهار کرد: اقتصاد جهان، تحت فشار شدید ناشی از سیاست‌های کلان اقتصادی نابخردانه برخی کشورها، دست و پنجه نرم می‌کند.

اقتصاد جهان تحت فشار سیاست‌های کلان اقتصادی نابخردانه است

به گزارش قدس آنلاین، رهبر روسیه طی سخنانی خاطرنشان کرد که اقدامات اتخاذ شده توسط دولت‌ها، از جمله اقداماتی که برای مبارزه با اثرات همه‌گیری کووید ضروری بوده، به آشفتگی اقتصادی جهانی منجر شده است.

تزریق تریلیون‌ها دلار و یورو به اقتصاد و به سیستم بانکی، در نهایت باعث افزایش تورم جهانی، افزایش سریع قیمت مواد غذایی و انرژی شد نه اقدامات و تلاش‌های ما برای اینکه عدالت در اوکراین تحقق یابد. این دقیقا همان چیزی است که در قلب رویدادهایی قرار دارد که من به آن (تلاطم در اقتصاد جهانی) اشاره کردم.

به گفته رئیس‌جمهور روسیه، چنین سیاست‌هایی منجر به افزایش نرخ بهره شده که بیشترین ضربه را به کشورهای فقیر وارد کرده است.

وی گفت که مسکو طرفدار بازسازی همکاری اقتصادی بین‌المللی باز و سودمند متقابل بر اساس اصول منشور سازمان ملل متحد و کار گروهی همگانی و متقابل محترمانه است.

به گفته پوتین، دستیابی به بهینه‌سازی موثر سیستم مدیریت اقتصاد جهانی یعنی راه‌اندازی مجدد سازمان تجارت جهانی (WTO) به‌طور کامل (از جمله وظایف داوری آن) مهم است.

پوتین همچنین بر اهمیت افزایش نقش اقتصادهای در حال توسعه در موسسات مالی بین‌المللی از جمله صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی تاکید کرد.

به گفته رهبر روسیه، «استفاده از منابع این سازمان‌ها در راستای منافع توسعه کشورها و مناطقی که واقعا نیازمند هستند و نه برای اهداف سیاسی فرصت‌طلبانه» ضروری است.

پوتین در پایان افزود: ما آماده همکاری برای حل مشکلات دستور کار اقتصادی در گروه ۲۰ همچنین سایر نهادهای بین‌المللی از جمله بریکس هستیم که نفوذ این سازمان اقتصادی به ویژه با در نظر گرفتن روند گسترش آن آشکارا در حال افزایش است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.