یازدهمین مهمانی و دورهمی برنامه «نَقل و نُقل» با یادی از مرحوم حاج سلیم مؤذن زاده، امشب روانه آنتن می‌شود.

یادی از مرحوم حاج سلیم مؤذن‌زاده در «نقل و نقل» شبکه دو

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شبکه دو سیما، این برنامه که یک دورهمی صمیمانه به میزبانی و اجرای حامد عسکری است، به مناسبت سالگرد درگذشت سلیم مؤذن زاده از مداحان معروف و ذاکرین مشهور اهل بیت(علیهم السلام) کشورمان، میزبان مهمانانی ویژه خواهد بود.

مهمانان این قسمت از برنامه، حاج محمدرضا پورزرگری (قاری بین‌المللی قرآن کریم) و میثم اسماعیلی (تحلیل‌گر موسیقی) هستند که در یک دورهمی صمیمانه با حامد عسکری درخصوص زوایای شخصیتی و حرفه‌ای سلیم مؤذن‌زاده به گفت‌وگو می‌نشینند.

سلیم مؤذن‌زاده اردبیلی متولد ۱۵ مهر ۱۳۱۵ یکی از مداحان و ذاکرین اهل بیت کشورمان بود که به زبان‌های ترکی، فارسی و عربی مداحی می‌کرد. وی که بیشتر نوحه‌هایی که خوانده به زبان ترکی آذربایجانی بود، به زبان‌های فارسی و عربی نیز تسلط داشت. پدرش عبدالکریم مؤذن‌زاده اردبیلی نخستین مؤذن رادیوی ایران و برادرش رحیم مؤذن‌زاده اردبیلی از مؤذنان اسلامی بود.

مداح نوحه معروف «زینب زینب» به‌ طور متوسط روزانه پنج ساعت از عمرش را صرف مداحی کرده و بیش از دو هزار عنوان نوار کاست مربوط به برنامه‌های او به زبان‌های ترکی، فارسی و عربی موجود است. وی صدای خوب در مداحی را از رشته‌های هنری ظریف توصیف می‌کرد و ملاحت، زیر و بم آهنگ، ادای کلام و تحریرهای مناسب را لازمه این هنر می‌دانست. از مهمترین آثار او، می‌توان به مداحی «زینب زینب» و «قرائت اذان در ماه رمضان» اشاره کرد. این مداح خوش صدای کشورمان بر اثر کهولت سن در دوم آذر ۱۳۹۵ دار فانی را وداع گفت و پیکرش در قطعه مفاخر اردبیل واقع در بهشت زهرای اردبیل به خاک سپرده شد.

برنامه «نَقل و نُقل» کاری از گروه معارف اسلامی شبکه دو سیما به تهیه‌کنندگی محمدحسام مدنی، سردبیری و کارگردانی علیرضا کاردان امین و اجرای حامد عسکری است که یازدهمین قسمت آن به مناسبت سالگرد درگذشت مرحوم سلیم مؤذن زاده، پنجشنبه دوم آذر ساعت ۲۲:۳۰ روانه آنتن خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.