نخست‌وزیر اسپانیا که همراه با همتای بلژیکی خود به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است، مدعی شده «اسرائیل حق دفاع از خود را دارد» اما نباید حملات آن به غزه باعث کشته‌شدن کودکان شود.

نخست‌وزیر اسپانیا: اسرائیل نباید کودکان را به قتل برساند

به گزارش قدس آنلاین، «پدرو سانچز» نخست‌وزیر اسپانیا امروز (پنجشنبه) گفت حملات رژیم صهیونیستی به غزه نباید باعث کشته‌شدن افراد بی‌گناه از جمله هزاران کودک شود.

سانچز در دیدار «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل حق دفاع از خود را دارد اما باید به قوانین بین‌المللی هم احترام بگذارد. حملات تلافی‌جویانه نباید منجر به کشته‌شدن افراد بی‌گناه از جمله کودکان شود.

حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه پس از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط مقاومت فلسطین، به شهادت بیش از ۱۴ هزار ۵۰۰ فلسطینی منجر شده که ۶۰۰۰ نفر از آن‌ها کودک هستند.

طبق گزارش نشریه اسپانیایی «ال‌پائیس» سانچز همچنین گفت تشکیلات خودگردان فلسطین باید کنترل نوار غزه را برعهده بگیرد و جامعه بین‌المللی نیز در سریع‌ترین زمان ممکن یک نشست بین‌المللی صلح را سازماندهی کند.

نخست‌وزیر اسپانیا در ادامه مدعی شد: «راهکار ۲ دولتی باید برای شکست‌دادن تروریسم و تضمین امنیت اسرائیل اجرا شود».

سانچر قرار است پس از دیدار با مقام‌های صهیونیست، راهی رام الله شود و با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.