وزیر امور خارجه در دیدار با همتای قطری ضمن استقبال از آتش‌بس موقت در غزه گفت: در صورت اقدام رژیم اسرائیل به تداوم جنگ پس از این مرحله از آتش‌بس، شرایط در منطقه متشنج‌تر و واکنش‌ها گسترده‌تر خواهد شد.

امیرعبداللهیان در دیدار با همتای قطری: رژیم اسرائیل جنگ را ادامه دهد، شرایط متشنج‌تر خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر امروز (پنجشنبه) دوم آذر ماه با «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان با تشکر از حسن استقبال نخست وزیر و وزیر خارجه قطر و با اشاره به اینکه این چندمین دیدار ما در طول ۶ هفته اخیر است، از تلاش‌های ارزشمند امیر و نخست وزیر و وزیر خارجه قطر در ارتباط با فلسطین و زمینه سازی برای آتش‌بس موقت انسانی در غزه تشکر کرد.

وزیر امور خارجه ضمن استقبال از آتش‌بس موقت در غزه گفت: در صورت اقدام رژیم اسرائیل به تداوم جنگ پس از این مرحله از آتش‌بس، شرایط در منطقه متشنج‌تر و واکنش‌ها گسترده‌تر خواهد شد.

امیرعبداللهیان افزود: اسرائیل بدون حمایت آمریکا قادر به ادامه جنگ نیست و آنچه در ۶ هفته گذشته علیه آمریکا در منطقه رخ داده، واکنش گروه‌های مقاومت در منطقه به اقدام آمریکا در حمایت از نسل‌کشی در فلسطین بوده و ربطی به ایران ‌نداشته است.

وزیر امور خارجه با تأکید بر اینکه حماس جنبش آزادیبخش و برآمده از متن ملت فلسطین است، اضافه کرد: حماس قابل حذف شدن نیست و آنها نباید فکر کنند که آنچه را که در طول بیش از یک‌ ماه و نیم جنگ نتوانستند به دست آورند، می توانند از طریق سیاسی به دست آورند.

شیخ محمد بن عبدالرحمن نخست وزیر و وزیر خارجه قطر نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و مشورت‌ها و همکاری‌های خوب و سازنده بین دو کشور ایران و قطر، از نقش محوری و تلاش‌های ارزنده ایران در کمک به دستیابی به نتیجه در موضوع توقف انسانی جنگ علیه غزه تشکر کرد. 

وی با اشاره به اینکه به مرحله خوبی رسیده‌ایم، افزود: اولویت اول، آتش‌بس است و تلاش ما این است که آتش‌بس موقت تمدید و جنگ و کشتار فلسطینی‌ها به طور کامل متوقف شود و مانع بازگشت مجدد به گزینه جنگ شویم. 

در این دیدار در خصوص برخی موضوعات دوجانبه و همکاری‌ مشترک در چارچوب کمک به تقویت امنیت منطقه‌ای گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.