معاون عملیات ستاد مشترک نیروهای مسلح در رزمایش اقتدار بسیجیان که با حضور 12هزار بسیجی برگزار شد، تفکر بسیجی را در شکل‌گیری جبهه مقاومت موثر دانست‌.

تفکر بسیجی در شکل‌گیری جبهه مقاومت موثر است

به گزارش قدس خراسان، صبح جمعه سوم آذرماه همزمان با گرامیداشت هفته بسیج رزمایش اقتدار بسیجیان با حضور 12 هزار بسیجی در پادگان لشکر پنج نصر در مشهد برگزار شد.

بسیج عنصر امید آفرین انقلاب

 فرمانده سپاه امام رضا(ع) در این رزمایش گفت: بسیج مولد انقلاب و تفکر الهی امام راحل است. امام (ره) برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی نهادهایی را تشکیل دادند که بسیج از جمله آنهاست، بسیج امروز عنصر امیدآفرین در مسیر انقلاب است که در همه عرصه‌ها حضور دارد؛ نه تنها در ایجاد امنیت داخلی و دفاع خارجی بلکه هرجا که ضرورت پیدا می‌کند بسیج نقش کم نظیر خود را ایفا می‌کند.

سردار سرتیپ سیدهاشم غیاثی ادامه داد: اکنون بسیج محور گسترش مقاومت است، گروه‌های مقاومت با مدل بسیج شکل گرفته‌اند و باید آفرین گفت به تدبیر امام راحل چرا که هرچه می‌گذرد بیشتر به اهمیت این تدبیر امام(ره) پی می‌بریم.

وی با اشاره به برنامه‌های متنوع هفته بسیج تشریح کرد: برنامه‌ها را به صورت متمرکز و غیر مترکز در استان پیاده می‌کنیم، بیش از 6هزار و 200 پایگاه رده مقاومت که هر کدام دو برنامه ابلاغی را اجرایی کنند در این هفته بیش از 12 هزار برنامه اجرا می‌شود. در رزمایش اقتداربسیجیان 106 گردان از 6 ناحیه در مشهد و بالغ بر 300 گردان در استان آماده عملیات هستند.

نقش محوری بسیج در دفاع مقدس

معاون عملیات ستاد مشترک نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز در این رزمایش با اشاره به تهیدات متعددی که کشور از زمان پیروزی انقلاب در نقاط مختلف مرزی و داخلی با آن مواجه بوده است، گفت: در سال 58 که جمعیت کشور 35 میلیون نفر بود امام(ره) گفتند کشوری که 20 میلیون جوان دارد باید 20 میلیون بسیجی داشته باشد. این فرمان تاریخی برای مردم و جهان قابل درک نبود و در آن زمان کمتر کسی قدرت درک این تدبیر الهی را داشت.

سرتیپ پاسدار مهدی ربانی بیان کرد: در بدو پیام الهی امام(ره) نزدیک به یک میلیون نفر ثبت‌نام کردند و هنوز بسیج نهالی تازه بود که جنگ به کشورمان تحمیل شد، با اینکه بسیج در ابتدا با رویکردهای مختلف برای سازندگی کشور شکل گرفت و در عرصه‌های مختلف بخشی از توان خود را به کار گرفت اما آن بسیجی که به تعالی رسید در دوران هشت سال دفاع مقدس بود، حدود 2.5 میلیون نفر در طول سال‌های دفاع مقدس از بسیجیان به جبهه‌ها شتافتند که نقش محوری در دفاع از کشور داشتند و 85 هزار شهید تقدیم انقلاب و کشور کردند.

تاثیر تفکر بسیجی در شکل‌گیری جبهه مقاومت 

وی با تاکید بر اینکه بعد از جنگ دستاوردهای بزرگی در اقتدار بخشی نظام و بازدارندگی در مقابله با دشمن به دست آوردیم، متذکر شد: با استفاده از سرمایه نیروهای مسلح چه در سپاه، چه ارتش و چه فراجا این اقتدار نظامی را شاهد هستیم که همه آنها برگرفته از همین روحیه بسیجی‌ها بود، اکنون بسیج تبدیل به درختی تنومند شده است که شاخ و برگ آن تمام دنیا را در برگرفته است، امروزیکی از تاثیرات مهم بسیج در تحقق اهداف انقلاب، نقش بسیج در جبهه مقاومت است در جبهه‌ای که خط مقدم آن مبارزه با رژیم صهیونیستی قرار دارد آنجایی که موضوع دفاع از لبنان در برابر رژیم صهیونیستی مطرح بود این روحیه بسیجی بود که به اقتدار حزب‌الله انجامید.

معاون عملیات ستاد مشترک نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: آن زمان که نیروهای نیابتی آمریکا در عراق و سوریه در قالب داعش شروع به فعالیت کردند این روحیه بسیجی بود که درقالب حشدالشعبی و بسیج مردمی  شکل گرفت و در مقابل این توطئه ایستاد، در یمن نیز به همین شکل زمانی که عربستان جنگ گسترده‌ای را علیه آن‌ها شروع کرد آن‌ها چند هزار نیروی ساده بودند که طی هشت سال ارتشی مجهز را ساختند که امروز مستقیم با رژیم صهیونیستی درگیر می‌شود، تشکیل این نیروهای مقاومت در غزه و در قالب حماس نمونه بارزتری از فرهنگ بسیجی است.

ربانی تصریح کرد: قدرت حماس در شرق مدیترانه از اقتدار و قدرت بسیجی است که در سالهای مختلف شاهد آن بودیم و در این نبرد اخیر طوفان القصی جهان را متحیر خود کرده است.

رژیم صهیونیستی پادگانی نظامی در قلب ملت‌های مسلمان است

وی رژیم صهیونیستی را قرارگاه نظامی و پادگان غرب در قلب ملت‌های مسلمان خواند و گفت: این رژیم برای تسلط و کنترل بر منافع اقتصادی زیادی که در اینجا وجود دارد تشکیل شد، آنها برای تشکیل اسرائیل حتی جعل تاریخ کردند و داستان ساختگی هولوکاست را ساختند و امروز امنیت آمریکا و اسرائیل به طور جداناپذیری بهم گره خورده است، در چنین شرایطی قدرت حماس شکل می‌گیرد و رژیم صهیونیستی که بزرگترین افتخار خود را جنگ 6 روزه با اعراب می‌داند و مرگ و شکست را باور نداشت دیدید در یک حمله غافل‌گیرانه حماس، این رژیم یک هزار و 600 نفر کشته داد و 250 نفر از آنها اسیر.

خبرنگار: هاشم رسائی‌فر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.