معاون پرستاری وزارت بهداشت، خواستار اطلاع رسانی درباره کمبود پرستار شد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت: پیام کمبود پرستار باید به گوش مسئولان برسد

عباس عبادی، در مراسم جشن روز پرستار در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: کرامت گروه سلامت و پرستاران از دوران کرونا در نظر مردم برجسته‌تر شد. در آن دوران نشان دادیم که ما سرباز وفادار مردم و قدردان آنان هستیم و توانمندی‌ها و استعدادهای ما در این مسیر شکوفا شد.

وی، کرامت سازمانی را جنبه دیگری از کرامت برشمرد و یادآور شد: وجود اخلاق سروری و نگاه عادلانه در حاکم و رئیس سازمان باعث می‌شود اعضای سازمان از کاستی‌ها چشم پوشی کنند و انگیزه بیشتری برای خدمت داشته باشند.

به گفته عبادی، کرامت حرفه‌ای جنبه سوم کرامت است که وقتی در درون حرفه حفظ نشود چه بسا ضربه محکمی به بدنه انگیزشی سازمان بزند.

وی با بیان اینکه به همه کاستی‌ها در همه ابعاد به خصوص از نظر نیرو و…، واقف است؛ خطاب به مدیران ارشد پرستاری توصیه کرد بسیاری از مسائل را می‌توان در سطح ارشد با گفتمان و تبیین حل کرد.

عبادی، کمبود پرستار، کاهش انگیزه، افزایش نرخ ترک خدمت را یک مسئله اجتماعی و یک پدیده حاکمیتی برشمرد و گفت: باید به این چالش از منظر آسیب مردم نگاه کنیم و برای پیشگیری از بروز آن باید این پیام که کمبود پرستار باعث صدمه به مردم می‌شود را به اطلاع مسئولان برسانیم.

معاون پرستاری وزارت بهداشت افزود: خدا را شاکریم که ما را در مسیر رستگاری قرار داد، در مسیری که آگاهانه یا از سر تصادف طبیب یا پرستار شدیم و امیدوارم که در این مسیر رستگار شویم زیرا رستگاری در خدمت به خلق خداوند است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.