سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که از سرنوشت محمد ابوسلمیه، رئیس بیمارستان الشفا در غزه که سه‌شنبه گذشته توسط ارتش اشغالگر دستگیر شد، اطلاعی ندارد.

سازمان جهانی بهداشت: از سرنوشت رئیس بیمارستان الشفا در غزه اطلاعی نداریم

به گزارش قدس آنلاین، این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ابوسلمیه در ۲۲ نوامبر به همراه پنج کارمند بهداشتی دیگر هنگام مشارکت در یک مأموریت تحت رهبری سازمان ملل برای تخلیه بیماران دستگیر شد.»

به نوشته وبگاه عرب ۴۸، این سازمان افزود: «در ۲۲ نوامبر، با همکاری جمعیت هلال احمر فلسطین، سازمان جهانی بهداشت در یکی دیگر از ماموریت‌های مشترک سازمان ملل متحد برای انتقال ۱۵۱ بیمار، خانواده‌هایشان و همراهان کارکنان بهداشتی از بیمارستان الشفا در شمال نوار غزه شرکت کرد.»

این سازمان ادامه داد: در این ماموریت، این تیم ۷۳ بیمار یا زخمی‌ها با جراحات شدید را با ۱۴ آمبولانس که توسط جمعیت هلال احمر فلسطین تهیه شده بود و با دو دستگاه اتوبوس به همراه هشت کارمند بهداشتی و ۷۰ نفر از خانواده‌های بیماران منتقل کرد.

سازمان جهانی بهداشت افزود: سه کارمند پزشکی جمعیت هلال احمر فلسطین و سه نفر دیگر از وزارت بهداشت بازداشت شدند. این سازمان توضیح داد که دو تن از شش کارمند بهداشتی بازداشت شده آزاد شده‌اند، اما ما هیچ اطلاعی در مورد وضعیت سلامت چهار نفر باقیمانده از جمله رئیس بیمارستان الشفا نداریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.