وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به روند کاهشی آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا اعلام کرد: از ۲۸ آبان تا چهارم آذر سال ۱۴۰۲، ۲۹۵ مبتلا به این ویرس شناسایی شدند و ۱۷ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا کاهشی شد/شناسایی ۲۹۵ مبتلای جدید و مرگ ۱۷ نفر

به گزارش قدس آنلاین،‌ با توجه به کاهشی شدن آمارهای مربوط به مبتلایان و مرگ ناشی از کرونا در کشور، در هفته منتهی به (۱۴ تا ۲۰ آبان) ۳۹۸ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ به کرونا شناسایی شدند و ۲۶ مبتلا ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

اما آمارهای هفتگی کرونا نشان از کاهش ۱۰۳ نفری تعداد مبتلایان و ۹ نفری فوتی‌ها در هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن دارد. از یکشنبه هفته گذشته تا امروز چهارم آذر ۱۴۰۲ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۹۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۲۲۵ نفر آنها بستری شدند. اکنون مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۶۲۴ هزار و ۴۰۷ نفر رسید.

براساس اعلام وزارت بهداشت، طی هفت روز گذشته ۱۷ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۶ هزار و ۷۰۵ نفر رسید. تعداد موارد فوتی کرونا نیز در طول هفته گذشته ۱۷ نفر بوده در حالی که هفته قبل از آن، ۲۶ نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده بودند.

تاکنون ۷ میلیون و ۳۸۵ هزار و ۲۴۴ نفر از بیماران، بهبودیافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. ۲۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

همچنین ۵۸ میلیون و ۶۶ هزار و ۴۲۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

تاکنون ۶۵ میلیون و ۲۴۴ هزار و ۲۸۵ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۶۳۵ هزار و ۴۹۰ نفر دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۷۳۷ هزار و ۱۷۵ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۶۱۶ هزار و ۹۵۰ دُز رسید.

کرونا از اوایل اسفند سال ۱۳۹۸ در ایران شیوع پیدا کرد و به همین منظور واکیسناسیون سراسری نیز از ۲۱ بهمن سال ۱۳۹۹ اجرایی شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.