قطعه ارکسترال «قدس شریف» در بزرگداشت عملیات غرورانگیز طوفان‌الاقصی توسط ارکستر سمفونیک رسانه ملی اجرا و رونمایی شد.

رونمایی از قطعه ارکسترال «قدس شریف»

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، قطعه ارکسترال «قدس شریف» در بزرگداشت عملیات غرورانگیز طوفان‌الاقصی، با شعری از علیرضا قزوه، آهنگسازی زنده‌یاد فریدون ناصری و رهبری حسین شریفی، شب گذشته ۴ آذر ماه در حضور رییس سازمان صداوسیما، توسط ارکستر سمفونیک رسانه ملی اجرا، رونمایی و تقدیم به حماسه آفرینان غزه شد.

پیمان جبلی رییس سازمان صداوسیما با حضور در استودیوی ۱۰۳ مرکز شعر و موسیقی و سرود با بیان اینکه امروز شاهد اجرای یکی از آثار ارزنده و فاخر ارکستر سمفونیک رسانه ملی بودیم، اظهار کرد: مرکز شعر و موسیقی و سرود همراه با تحولات، همگام با نیازها و هماهنگ با انتظاراتی که از رسانه ملی وجود دارد، حرکت رو به جلو در تولید آهنگ‌ها و نواها و اجرای آن‌ها دارد.

وی ارکستر سمفونیک سازمان صداوسیما را مایه سرافرازی رسانه ملی دانست و ضمن قدردانی از اعضای ارکستر و دست‌اندرکارانی که این میراث را در طول سالیان حفظ کرده و سرپا نگه داشته‌اند، گفت: مرکز شعر و موسیقی و سرود به ویژه ارکستر سمفونیک یک میراث هنری ارزشمند نه فقط برای رسانه ملی بلکه برای کل کشور است و به آن افتخار می‌کنیم.

رییس رسانه ملی با اشاره به اجرای ۲ قطعه «ایران» ساخته لوریس چکناواریان و «قدس شریف» ساخته زنده‌یاد فریدون ناصری گفت: این ۲ قطعه از تولیدات جدید مرکز شعر و موسیقی و سرود هستند و متناسب با فضای حماسی‌ تولید شده‌اند که در جریان پایداری مردم غزه به وجود آمده است؛ به‌ویژه قطعه دوم که بازتولید و بازآفرینی قطعه «راه قدس» زنده‌یاد ناصری است و بعد از چند دهه، با شعری متناسب با فضای حماسی فلسطین بازتنظیم و اجرا شد.

جبلی عنوان کرد: امیدواریم ضبط تلویزیونی این کار نیز به‌زودی انجام شود و همین روزها شاهد پخش تلویزیونی اثر از آنتن رسانه ملی باشیم. اکنون بهترین زمان پخش این قطعه است؛ این روزها شاهد آن هستیم که رژیم صهیونیستی بعد از گذشت نزدیک به ۵۰ روز از نابود کردن هزاران انسان به اهداف خود نرسید و جز بی‌آبرویی، ذلت و حقارت برای خودش نخرید. ملت فلسطین با دست خالی مبارزه را آغاز و با اراده‌ دستیابی به حق‌ آزادی سرزمین غصب‌شده‌شان، این شکست را به صهیونیست‌ها تحمیل کرد و شب گذشته شاهد آزادی زنان و کودکانی بودیم که سال‌های سال در اسارت بودند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسنی ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    0 0
    خیلی‌عالی‌به‌امید‌روزی‌که‌در‌قدس‌شریف‌اجرا‌شود