حجت الاسلام عباسی با اشاره به تحصیل ۱۳۰ ملیت با مذاهب مختلف جهان در المصطفی گفت:مراکز علمی دنیای اسلام باید به فکر پیشرفت علمی، تقویت بنیه علمی و افزایش اتحاد و برادری میان امت اسلامی باشند.

باید به فکرپیشرفت علمی امت اسلامی باشیم

شماری از اساتید دانشگاه‌های اندونزی با حضور در سازمان مرکزی جامعه المصطفی با حجت الاسلام عباسی دیدار و گفت‌وگو کردند.رئیس جامعه المصطفی ضمن خوشامدگویی به اساتید اندونزیایی و گرامیداشت یاد شهدا و قربانیان مظلوم جنایات رژیم صهیونیستی، به معرفی المصطفی پرداخت و اظهار داشت: ما مفتخریم که توفیق میزبانی از ده‌ها هزار دانشجو از حدود ۱۳۰ ملیت مختلف جهان را داریم که از مذاهب مختلف اسلامی و حتی سایر ادیان الهی در واحدهای داخل و خارج از کشور المصطفی به تحصیل علوم و معارف اسلامی اشتغال دارند.

وی با اشاره به پذیرش سالانه حدود دو هزار نفر از اساتید و دانشجویان، فعالان فرهنگی و شخصیت‌های اجتماعی در مؤسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی جامعه المصطفی، اذعان داشت: جامعه المصطفی از طریق انعقاد تفاهم‌نامه، با بیش از سیصد مرکز علمی و دانشگاهی داخل و خارج از کشور همکاری علمی دارد و بسیار علاقه‌مند هستیم این همکاری‌ها با دانشگاه‌های اندونزی نیز گسترش بیشتری یابد.

حجت الاسلام عباسی سهم کشورهای اسلامی مانند اندونزی، مصر، جمهوری اسلامی ایران، پاکستان و ترکیه را در پیشرفت جهان اسلام حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: شرط توفیق در این مهم آن است که کشورهای اسلامی در کنار یکدیگر باشند و وحدت و برادری میان آنان حاکم باشد. البته وحدت اسلامی در جهان، دشمنان جدی دارد و برخی به شدت از آن هراس دارند.

وی تفرقه افکنی را سیاست شناخته شده دولت‌های سلطه‌گر از دوره استعمار تا کنون خواند و اظهار داشت: به عنوان نمونه انگلیسی‌ها زمانی که به بهانه امور تجاری و اقتصادی وارد هند شدند، از طریق ایجاد تفرقه در ایالات هندوستان قدم به قدم این کشور را تصرف کردند تا جایی که تمام شبه قاره هند با دو میلیارد جمعیت، مستعمره کشوری با جمعیت چند ده میلیونی شد. سیاست اصلی انگلیسی‌ها در این ایام، ایجاد اختلاف میان مسلمانان، هندوها، سیک‌ها و پیروان دیگر ادیان و مذاهب بود و تلاش کردند این جامعه را تکه تکه و متفرق نمایند.

رییس المصطفی ادامه داد: منطقه ما نیز طی سال‌های اخیر گرفتار فتنه جریان‌های تکفیری بود که به نام اسلام و مذهب به دنبال تفرقه افکنی خونین در میان مسلمانان بودند که بعدها دولت‌های سلطه‌گر اعتراف نمودند این جریان توسط آنان ایجاد شده است.

وی با اشاره به خنثی شدن فتنه داعش و گروه‌های تکفیری در منطقه با هوشیاری ملت‌ها و تلاش مجاهدان دلاوری همچون سردار سلیمانی، تصریح کرد: اگر این هوشیاری و فداکاری نبود جهان اسلام ده‌ها سال درگیر نبردها و جنگ‌های خونین می‌شد. نکته عجیب این است که ایجاد کنندگان جریان‌های تکفیری به نام مبارزه با آنها در منطقه ما حضور یافته‌اند. وزیر اسبق امور خارجه آمریکا در کتاب خاطرات خود به تلاش‌هایش جهت ایجاد جریان تکفیری در غرب آسیا اذعان نموده است و رئیس جمهور سابق آمریکا نیز رسماً اعلام کرد خالق داعش بوده‌اند. با این حال آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم در منطقه حضور نامشروع داشته و مشغول فتنه افکنی در میان مسلمانان است.

حجت الاسلام عباسی با اشاره به جنایات و نسل کشی رژیم نامشروع و اشغالگر صهیونیستی با پشتیبانی آمریکا و برخی دولت‌های غربی، ابراز داشت: دولت‌های سلطه‌گر غربی این غده سرطانی را برای دامن زدن دائمی به درگیری و جنگ در منطقه ایجاد کردند تا جایی که رئیس جمهور آمریکا اذعان می‌دارد که اگر رژیم صهیونیستی تا کنون نیز وجود نداشت باید آن را ایجاد می‌کردند.

وی در ادامه به تشریح دلیل اصلی این تقابل پرداخت و یادآور شد: امروز یک تمدن مادی استعماری مبتنی بر نگاه مادی، سودمحور، لذت جو و فردگرا بر عالم سلطه یافته و ادعا می‌کند پایان تاریخ و انتهای آمال نسل بشر را رقم زده است. از نظر آنان هیچ تمدن و نگاه دیگری در برابر این تمدن مادی نباید ایستادگی نماید اما تجربه تاریخی به آنان آموخته است اسلام ناب تنها مرجعی است که می‌تواند یک تمدن بزرگ الهی را به بشریت عرضه نماید.

رئیس جامعه المصطفی افزود: آنان راه مبارزه با این رقیب را ایجاد تفرقه در میان امت اسلامی و جلوگیری از هر نوع پیشرفت علمی و قدرت یافتن کشورهای مسلمان می‌دانند. این مسئله نشان می‌دهد، مراکز علمی دنیای اسلام باید به فکر پیشرفت علمی، تقویت بنیه علمی و افزایش اتحاد و برادری میان امت اسلامی باشند. بخشی از این مسئولیت متوجه رهبران و سیاستمداران در دنیای اسلام و بخشی از آن متوجه مراکز علمی است، تا با اتحاد و قرار گرفتن کنار یکدیگر، به پیشرفت بیشتر دنیای اسلام و ارائه تمدن الهی معنوی و همراه با عدالت در روابط بین‌المللی کمک نمائیم.

وی یکی از راه‌های دشمن برای سلطه‌گری را از بین بردن روحیه اعتماد به نفس از جوامع اسلامی برشمرد و اذعان داشت: قبل از انقلاب اسلامی حکومتی وابسته در ایران حاکم بود که با وجود روابط بسیار محکم با غرب، از لحاظ علمی از هیچ جایگاه جهانی برخوردار نبود و سهم دانشگاه‌های ما از تولید علم، عددی نزدیک به صفر بود. اما پس از انقلاب اسلامی، مراکز علمی کشور با خودباوری و اعتماد به نفس تازه‌ای به کار خود ادامه دادند و امروز جمهوری اسلامی ایران از کشورهای پیشگام در تولید علم جهان به شمار می‌آید، در حالی که در تمام مدت حیات خود تحت تهاجم نظامی، سیاسی، رسانه‌ای، فرهنگی و اقتصادی قرار داشته است.

رئیس جامعه المصطفی قرار گرفتن کشورهای اسلامی در کنار یکدیگر را موجب به دست آوردن سهم قابل توجهی از تولید جهانی علم خواند و تصریح کرد: البته پیمودن این راه با سختی‌هایی نیز مواجه است؛ اما وعده الهی و امدادهای غیبی شامل حال امتی خواهد شد که در مسیر الهی خود ایستادگی نمایند. بی شک آینده جهان به جبهه حق تعلق دارد و با یاری خدای بزرگ و همت شما اساتید عزیز و دانشجویان پرتلاش در دانشگاه‌های کشورهای اسلامی، شاهد آینده‌ای درخشان برای امت مسلمان خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.