پزشک سابق کاخ سفید رونی جکسون گفت زوال شناختی بایدن به سرعت در حال وقوع است و او نمی‌تواند وظایف ریاست‌جمهوری‌اش را انجام دهد.

پزشک سابق کاخ سفید: زوال شناختی بایدن به سرعت در حال وقوع است

به گزارش قدس آنلاین، پزشک سابق کاخ سفید رونی جکسون که بارها درباره توانایی جسمی و ذهنی رئیس‌جمهور آمریکا برای انجام وظایفش ابراز تردید کرده، در اظهارنظری جدید گفت زوال شناختی بایدن به سرعت در حال وقوع است. 

این عضو جمهوری‌خواه کنگره گفت: من از سه رئیس‌جمهور مراقبت کرده‌ام... بنابراین بر اساس تجربه می‌دانم برای فرماندهی کل قوا و ریاست دولت چه چیزی نیاز است. کاری هم به لحاظ جسمی و هم ذهنی طاقت‌فرساست. این مرد نمی‌تواند این کار را انجام دهد. او به ما هر روز ثابت کرده که نمی‌تواند این کار را بکند و این بدتر می‌شود. 

بایدن ۲۰ نوامبر (۲۹ آبان) ۸۱ ساله شد. او در ۷۸ سالگی مسن‌ترین رئیس‌جمهور در آمریکا بود که تحلیف شد و اگر سال ۲۰۲۴ برنده انتخابات شود، قبل از پایان دور دوم ریاست‌جمهوری خود ۸۶ ساله خواهد شد.

پزشک سابق کاخ سفید در اشاره به بایدن گفت میزان زوال او در در دوران ریاست‌جمهوری‌اش غیرقابل‌ باور است. جکسون تاکید کرد «نمی‌توانیم این مرد را برای باقی این دوره و بعد چهار سال دیگر سر کار داشته باشیم. ما را در معرض خطر بزرگی قرار داده است». 

او در اشاره به بحران در مرز جنوبی آمریکا، تنش‌های بین‌المللی و مسائل اقتصادی این کشور، آن‌ها را با ناتوانی بایدن مرتبط دانست و گفت: حتی اگر بخواهد نمی‌تواند رهبری کند و یک نفر در حلقه نزدیکان او باید وارد عمل شود و او را آگاه کند. 

این قانونگذار آمریکایی یک هفته پیش هم در مصاحبه‌ای گفته بود بایدن توانایی شناختی برای دور دوم ریاست‌جمهوری را ندارد؛ نظری که اغلب آمریکایی‌ها با آن موافق هستند و در یک نظرسنجی اخیر بیش از نیمی از رای‌دهندگان -۵۲.۲۱ درصد- گفتند که درباره سلامت شناختی بایدن که بر توانایی او برای یک دور دیگر ریاست‌جمهوری تأثیر می‌گذارد «بسیار نگران» هستند. 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.