وزیر اقتصاد گفت: موضوع پیشگیری از واردات برنج برای دولت حائز اهمیت است و فعلا برنامه‌ای در این رابطه نداریم.

وزیر اقتصاد: برنامه‌ای برای واردات برنج نداریم

به گزارش قدس آنلاین، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی عصر امروز در جلسه کارگروه اقتصادی و سرمایه گذاری مازندران اظهار کرد: ظرفیت‌های اقتصادی مازندران به مراتب بیشتر از وضعیت موجود است این استان مازندران در هفت ماهه نخست امسال سه و نیم میلیون تن کالا صادر کرده است. همچنین تجارت ۱.۵ میلیارد دلاری مازندران در سال جاری نشان از فراهم بودن زیرساخت در این استان است.

وی افزود: اقدامات خوبی در دولت سیزدهم در دست انجام است همانطور که در گزارش‌های مسؤولان اقتصادی مازندران در این جلسه مشهود بود، برخی شاخص‌ها در این استان رو به بهبود است اما مردم از دولت سیزدهم، توقعات بیشتری دارند. امیدواریم این مسیر رو به رشد با همت بیشتری ادامه پیدا کند و روزهای بهتری را برای این استان از لحاظ اقتصادی شاهد باشیم.
 
وزیر اقتصاد تصریح کرد: در موضوع بدهی کشاورزان به ویژه برنج و مرکبات قرار شد بانک کشاورزی طی  روزهای آینده، ابلاغیه‌ای مبنی بر استمهال ۸۰ درصدی بدهی ها ابلاغ نماید یعنی به مشتریان‌ مهلت دهد بدهی‌های به تعویق افتاده خود را پرداخت کنند. همچنین موضوع پیشگیری از واردات برنج برای دولت حائز اهمیت است و فعلا برنامه‌ای در این رابطه نداریم.

وی ادامه داد: در موضوع آزادراه قائمشهر، ساری و میاندورود و تامین منابع مالی آن، تفاهمنامه ای از سوی بانک ملی در حال امضا شدن است. همچنین هفته آینده، مجوز کمیسیون اقتصادی دولت برای افزایش ظرفیت نیروگاهی این بانک دریافت خواهد شد.

خاندوزی با بیان اینکه یکی از طرح های زیرساختی مازندران، گشایش ال سی مربوط به طرح نیروگاهی در استان است و پیش بینی می شود مبالغ مربوط به فاینانس این پروژه ها به جهت عقب ماندگی های این طرح، طی ماه‌های آینده واریز شود.

وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به راه اندازی سامانه هوشمندسازی آرد و نان در مازندران به عنوان یکی از استان های گردشگرپذیر در تعطیلات و روزهای پایانی هفته ها، بیان کرد: در این مورد باید جمعیت شناور استان های مهمان پذیری چون مازندران لحاظ شود و شرکت بازرگانی دولتی موظف است متناسب با تقاضای استان ها آرد مورد نظر آنها را تامین کند.

وی گفت: حدود ۱۸ استان مازاد آرد دارند که این مقدار باید بین استان هایی که با مساله کمبود آرد مواجه هستند، توزیع شود. بخش بازرگانی دولت موظف به برقراری تعادل در توزیع آرد است و منعی برای این کار ندارد.

وی مولدسازی اموال و دارایی‌های دولتی را یکی از ظرفیت های خوب مازندران برشمرد و گفت: در این زمینه اختیاراتی به استان ها اعطا شد تا استانداران بتوانند با تفویض اختیاری که صورت پذیرفته، با سرعت بیشتری نسبت به مولد سازی اموال مازاد و هزینه آن برای پروژه های اولویت دار اقدام کنند.

خاندوزی در پایان با اشاره به ظرفیت های بزرگ در حوزه صادرات اظهار کرد: با رونق منطقه آزاد در این استان در سال های آتی، انتظار  می رود مازندران با برقراری پیوند موثر با جوامع محلی به دروازه صادرات کشور  تبدیل شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.