منابع مصری از توافق قریب‌الوقوع مذاکره‌کنندگان بر سر تمدید آتش‌بس در غزه برای آزادی اسرای بیشتر خبر دادند.

منابع مصری: به تمدید آتش‌بس در غزه نزدیک شدیم

به گزارش قدس آنلاین، منابع مصری اعلام کردند که مذاکره‌کنندگان به توافق برای تمدید آتش‌بس در نوار غزه و آزادی بیشتر اسرا و بازداشت‌شدگان نزدیک شده‌اند.

این منابع تأکید کردند که مذاکره کنندگان در حال تلاش برای حل برخی اختلافات باقی مانده در مورد مدت زمان تمدید آتش بس و لیست اسرای فلسطینی هستند که آزاد خواهند شد.

به گزارش رویترز، دولت مصر می‌گوید که «تمدید آتش بس به مدت دو روز شامل آزادی ۲۰ اسیر اسرائیلی و ۶۰ اسیر فلسطینی می شود».

 خبرگزاری رویترز همچنین به نقل از یک مقام صهیونیستی گزارش داد، «تل‌آویو به ازای هر ۱۰ گروگان دیگر آزاد شده، با یک روز آتش بس دیگر موافقت خواهد کرد».

مقام صهیونیستی افزود: «آماده آزادی سه برابر اسرای فلسطینی هستیم و تعداد روزهای آتش‌بس به ۵ روز محدود شده است».

از طرفی، امروز «جان کربی»، هماهنگ‌کننده ارتباطات استراتژیک شورای امنیت ملی کاخ سفید درباره تعداد اسرای اسرائیلی نزد حماس به شبکه «ای بی سی نیوز» گفت: ما تعداد واقعی اسیران اسرائیلی را نمی‌دانیم اما انتظار داریم ۲۰۰ یا بیشتر باشند.

کربی همچنین از موافقت رژیم صهیونیستی برای تمدید آتش بس در غزه خبر داد و اعلام کرد که «بایدن و نتانیاهو توافق کردند مدت زمان آتش‌بس برای آزادی اسرا را تمدید کنند که برای اسرائیل و منطقه خوب است».

حماس و رژیم صهیونیستی بامداد چهارشنبه به توافق آتش‌بس چهار روزه و همچنین تبادل زندانیان رسیدند. بر اساس این توافق، ۱۵۰ اسیر فلسطینی در ازای ۵۰ اسیر اسرائیلی از زندان‌های این رژیم آزاد می‌شوند و کامیون های حامل سوخت و کمک‌های بشردوستانه هم وارد غزه می‌شود.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.