سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ناو هواپیمابر آمریکا دیروز پس از پاسخ فارسی به تمام سوالات نیروهای جمهوری اسلامی از تنگه هرمز وارد خلیج فارس شد.

سردار تنگسیری: ناوهواپیمابر آمریکا پس از پاسخ به تمام سوالات نیروهای سپاه وارد خلیج فارس شد

به گزارش قدس آنلاین، سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه امشب در گفت و گویی رسانه ای با تبریک روز نیروی دریایی ارتش، گفت: همرزمان عزیزم در نیروی دریایی ارتش شب و روز در تلاش برای امنیت کشورمان هستند و این روز را به همه این دلاوران تبریک می گویم.

وی اشاره به مقاومتی که در خلیج فارس طی سال های اخیر صورت گرفته، خاطرنشان کرد: دشمن به نوعی از خلیج فارس فرار کرد و اکنون برای حفظ آبروی نداشته مجددا آمده و البته در آبهای ما حضور ندارند و از آبراههای ما هم عبور نمی کنند و در آبهای کشورهای جنوبی خلیج فارس قرار دارند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با تصریح بر این که آنها حتی در نزدیکی سکوهای فلات قاره ما هم نیستند و در آبهای کشورهای جنوب خلیج فارس استقرار دارند و تماما به گفتمانی که رزمندگان ما با آنها در منطقه دارند، جواب می دهند و هر ناوگان نظامی بیگانه ای که در خلیج فارس می آید مجبور است که به فارسی صحبت کند، عنوان داشت: اینجا  مهد فارسی است و ما از این ها سوال و جواب می کنیم و همین دیروز که ناو هواپیمابر آنها وارد خلیج فارس شد به تمامی سوالات ما پاسخ دادند و تا وارد شدند و حجمی از قایق ها را در جلوی خودشان دیدند سریعا به سمت جنوب خلیج فارس رفتند و در آبهای جنوبی خلیج فارس و در آبهای کشورهای همسایه تردد کردند.

سردار تنگسیری در بخش دیگری از این گفت و گو بیان داشت: آمریکایی ها در خلیج فارس از گذشته بوده و هستند و لذا عاقلانه آنها این است که رفتار منطقی داشته باشند و ما در این رفت و آمدهای آنها به خلیج فارس در سال های اخیر حتی یک مورد نداریم که یک وجب در آبهای ما آمده باشند و آمریکایی ها وقتی در خلیج فارس قرار می گیرند خودشان می دانند که یک کیسه ای قرار گرفته اند که دهانه کیسه (تنگه هرمز) دست ما است و کاملا در تیررس موشک ها و امکانات ما هستند و هیچ گاه سعی نمی کنند که با ما درگیر و یا وارد چالشی شوند.

وی به ورود تازه ناو هواپیمابر آمریکا به خلیج فارس نیز طی ساعات گذشته اشاره و گفت: ما پهپادهایمان در روز گذشته بالای سر آنها بود و اخطار دادیم که بالگردشان باید بنشیند و تأکید کردند که بالای سر ناو خودمان هستیم و به دستورات ما تمکین کردند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: ما از همه تحرکات آنان فیلم و عکس داریم و این بار که وارد شدند نسبت به بار قبل تمکین بسیار بیشتر و همکاری خوبی داشتند.

سردار تنگسیری، حضور ناوگان آمریکا در منطقه را تنها وسیله ای دلگرم کننده برای طرف های مقابل و نه اقتدار آفرین ارزیابی کرد و گفت:  روزی که ما ۱۰ نیروی متجاوز آمریکایی را در ۵ مایلی جزیره فارسی گرفتیم ۲ ناو هواپیمابر با ۱۵۰ هواپیما و ۵ ناوشکن در خلیج فارس داشتند و لذا حضور اینها فقط دلگرم کننده برای طرف مقابل است و ما ابداع کننده مقاومت هستیم و ۸ سال در برابر دشمن مقاومت کردیم و ملت ایران قطعا سرش را در برابر دشمنانش خم نخواهد کرد و بالاتر از خدا نیست و کسی را بالاتر را خدا نمی دانیم.

وی عنوان کرد: ما در خلیج فارس سابقه حضور ۳ ناو هواپیمابر و ۸۰ ناوشکن را هم داشته ایم و در همین حضورها بود که کشتی های مختلف شان را توقیف کردیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه همچنین گفت: ما نماینده ملت عظیمی هستیم که ۴۴ سال دربرابر همه دشمنان ایستاد و امروز در نهایت اقتدار قرار دارد و دشمن می داند که ما چه داریم و چه بلاهایی می توانیم سرش بیاوریم.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.