سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که به نظر می رسد تلاش روز یکشنبه برای ربودن یک نفتکش اسرائیلی در خلیج عدن توسط دزدان دریایی مسلح سومالیایی انجام شده و حوثی های یمن (انصارالله)  در آن نقش نداشته است.

پنتاگون: دزدان دریایی سومالیایی عامل توقیف نفتکش اسرائیلی در خلیج عدن هستند

به گزارش قدس آنلاین پاتریک (پت) رایدر سخنگوی پنتاگون روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران اعلام کرد: حوثی ها (انصارالله) در ربودن نفتکش «سنترال پارک» در خلیج عدن و نزدیک ساحل یمن به رغم شلیک موشک از قلمرو تحت کنترل حوثی ها در یمن نقشی نداشته اند.

سخنگوی پنتاگون گفت: ما به ارزیابی ادامه می دهیم، اما نشانه های اولیه حاکی از آن است پنج نفری که اقدام به دزدی نفتکش کردند، سومالیایی هستند. واضح است که یک دزدی دریایی است.

یک مقام دفاعی ایالات متحده روز یکشنبه اعلام کرد یک نفتکش مرتبط با رژیم اسرائیل موسوم به «سنترال پارک» توسط افراد مسلح ناشناسی در خلیج عدن توقیف شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این مقام آمریکایی که نام او عنوان نشده بود، افزود: نیروهای ایالات متحده در مجاورت [این منطقه] هستند و از نزدیک اوضاع را زیر نظر دارند.

بر اساس اطلاعات LSEG، سنترال پارک یک نفتکش کوچک ۲۰ هزار تنی، تحت مالکیت و مدیریت شرکت کشتی‌رانی زودیاک «Zodiac Maritime Ltd» است که متعلق به رژیم صهیونیستی بوده و مقر آن در لندن است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.