معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان گفت: یک‌هزار واحد مسکونی متاثر از آبگرفتگی اخیر در شهرستان ماهشهر تعیین خسارت شدند.

چگونگی تعیین خسارت منازل دچار آبگرفتگی در ماهشهر

به گزارش قدس آنلاین، ناصر ایزدی‌فر با بیان اینکه تا کنون پنج هزار واحد مسکونی در شهرستان ماهشهر ارزیابی شدند بیان کرد: مراحل پایانی ارزیابی خانه‌های متاثر از آبگرفتگی در شهرستان ماهشهر در حال انجام است و به زودی گزارش خسارت به هیات دولت ارائه می‌شود.

وی گفت: خوشبختانه ارتباط و همکاری خوبی بین ادارات و مدیریت بحران استانداری خوزستان برای رسیدگی و پیگیری خسارات ناشی از آبگرفتگی در این شهرستان وجود دارد.

ایزدی فر ادامه داد: بیشترین میزان خسارت تعیین شده در بخش معیشتی و پرداخت کمک هزینه خرید وسایل منزل است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان بیان کرد: در آبگرفتگی اخیر با تمهیدات صورت گرفته، آب در خانه‌ها ماندگار نبود و بیشترین میزان خسارت به وسایل منازل وارد شده است.

وی اضافه کرد: بعد از آبگرفتگی سال ۹۹ یک کانال برای انتقال سیلاب در شهر بندر امام خمینی (ره) ایجاد شد که امسال در تخلیه روان آب‌های این شهر بسیار اثر گذار بود.

ایزدی‌فر اظهار کرد: برگشت آب از خور موسی ( یکی از خورهای خلیج فارس) به سمت شهرستان ماهشهر نیز در افزایش حجم آبگرفتگی در این منطقه نقش داشته است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه متاسفانه زیرساخت شهر بندر امام (ره) بسیار ضعیف است افزود: بیشتر خانه‌ها با ساختمانی ناپایدار و یا در مناطق حاشیه‌ای شهرستان ماهشهر با آبگرفتگی اخیر دچار خسارت شدند.

وی گفت: در شهر بندر امام (ره) به دلیل وجود بافت فرسوده و ناکارآمد و نبود شبکه مناسب دفع فاضلاب و آب‌های سطحی در زمان بارش باران مشکلاتی برای این منطقه ایجاد می‌شود.

ایزدی‌فر با بیان اینکه بعد از آبگرفتگی سال ۹۹ بندر امام (ره) ساخت سه هزار واحد مسکونی برای خانوارهای آسیب دیده آغاز شد بیان کرد: به دلیل تورم، وقفه‌ای در ساخت این خانه‌ها به وجود آمد و برای تکمیل این واحدهای مسکونی نیاز به همکاری مردم است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.