پتری اورپو نخست‌وزیر فنلاند در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با اولف کریسترسون همتای سوئدی خود، گفت: در صورتی که مسائل امنیت ملی ما این ضرورت را ایجاد کند، آماده بستن آخرین گذرگاه مرزی با روسیه هستیم.

فنلاند: آماده بستن آخرین گذرگاه مرزی با روسیه هستیم

به گزارش قدس آنلاین، نخست‌وزیر فنلاند با بیان اینکه کشور ما از مرزهای شرقی اتحادیه اروپا و ناتو محافظت می‌کند، تاکید کرد: دولت سوئد ممکن است به زودی در این مورد تصمیم نهایی خود را اتخاذ کند.

کریسترسون نیز در این کنفرانس مشترک با بیان اینکه سوئد قویاً از اقدامات فنلاند در مرز خود با روسیه حمایت می‌کند، گفت: تاکید بر این نکته ضروری است که مرز فنلاند با روسیه، مرز خارجی اتحادیه اروپا نیز محسوب می‌شود و بنابراین ما در این موضوع دارای منافع مشترکی هستیم.

رسانه‌های فنلاندی پیشتر گزارش داده بودند که از ابتدای ماه آگوست تاکنون یک هزار پناهجو از طریق مرزهای شرقی این کشور به فنلاند وارد شده‌اند.

دولت فنلاند در ۲۲ نوامبر (اول آذر) اعلام کرد که به دلیل هجوم اتباع کشورهای ثالث به مرز شرقی این کشور، تصمیم گرفته است تا سه گذرگاه از چهارگذرگاه مرزی خود با روسیه را ببندد و تنها گذرگاه ایست بازرسی راجا - جوزپی را باز نگه خواهد داشت.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در واکنش به این اقدام دولت فنلاند، گفت: از بسته شدن احتمالی گذرگاه‌های مرزی فنلاند با روسیه بسیار ناامید است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.