سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت، حملات به سربازان آمریکایی درعراق و سوریه در روزهای اخیر کاهش یافته‌اند.

پنتاگون: حملات به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه کاهش یافته‌اند

به گزارش قدس آنلاین، سخنگوی پنتاگون روز دوشنبه اعلام کرد، موج حملات به سربازان آمریکایی مستقر در عراق و سوریه در روزهای اخیر فروکش کرده‌اند.

به نوشته پایگاه اینترنتی آمریکایی «نِیوی تایمز»، «پت رایدر»، ژنرال نیروی هوایی آمریکا روز دوشنبه گفت، پایگاه های میزبان سربازان آمریکایی در عراق و سوریه بعد از آنکه از اواسط اکتبر هدف ده‌ها حمله قرار گرفتند از ۲۳ نوامبر (دوم آذر) تا کنون هدف آتش یا حمله پهپادی قرار نگرفته‌اند.

چند روز پیش یک مقام وزارت دفاع آمریکا به فاکس‌نیوز گفت نیروهای آمریکا در عراق و سوریه از روز ۱۷ اکتبر تا کنون  ۷۳ بار مورد حمله قرار گرفته‌اند. 

این مقام پنتاگون که اشاره‌ای به نام او نشد گفت که سه مورد از این حملات روز پنجشنبه گذشته اتفاق افتاده‌اند. 

پیش از آن نیز «سابرینا سینگ» معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا آخرین آمار حملات به پایگاه‌های این کشور در عراق و سوریه را ۶۶ مرتبه اعلام کرده بود که شامل ۳۲ حمله در عراق و ۳۴ حمله در سوریه بودند.

سینگ شامگاه سه‌شنبه طی نشست خبری در پنتاگون تایید کرد که بر اثر حملات گروه‌های مقاومت به پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه، ۶۲ نظامی این کشور مجروح شده‌اند.

به نوشته پایگاه «نیوی تایمز»، ارتش آمریکا در پاسخ، دست به سه حمله در سوریه علیه آنچه که «تاسیسات مورد استفاده شبه نظامیان مورد حمایت ایران برای انبار تجهیزات و مهمات» خوانده شد زده و آخرین حمله در ۱۳ نوامبر (۲۲ آبان) انجام شد.

سابرینا سینگ روز سه شنبه ادعا کرد، مواردی از پاسخ فوری ادوات هوایی آمریکا در منطقه به حملات پهپادی یا موشکی رخ داده‌اند.

از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ده‌ها پایگاه آمریکا در منطقه هدف قرار گرفته‌اند. مقاومت عراق آمریکا را مسئول اصلی حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین می‌داند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردندو علاوه به هلاکت رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد. حملات رژیم صهیونیستی به شهادت بیش از ۱۴۵۰۰ فلسطینی منجر شده است. 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.